[Pardus-kullanicilari] nvidia problemi.. sisteme giremiyorum..

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
17 Mar 2007 Cmt 12:46:33 EET

17.03.2007 tarihinde Canberk Demirdelen <cdemirdelen at gmail.com> yazmış:

> 2007.1 i dün gece kurdum. tüm güncellemeleri yaptım. ve sıra geldi ekran
> kartı desteğine. malum Opengl yada 3d önemli..
>
> nvidia sürücüsülerini
>
> http://www.pardusdepo.com/index.php?option=com_content&task=view&id=70&Itemid=34
> adresinde anlatıldığı gibi kurdum ve sistemi restart etim. pardus2007 de
> bu olmuştu fakat şimdi olmadı. daha beteri
> kullanıcı giriş ekranına gelmeden önce nvidia logosu çıkıyordu normalde
> ama şimdi çıkmıyor ve o kısıma geldiğinde siyah kalıyor. hiç bir işlem
> yapmıyor. sisteme giremiyorum..
>
> yardım lütfen..

> [...]

yüklenen son kernelin gruba eklenmiş olması lazım, eğer bir şekilde
eklenmediyse
sürücü-kernel uyuşmazlığı oluyor. son kernel ile sistemi açtığınıza emin
olduktan sonra
xorg.conf dosyanızın adını değiştirin, böylece yedeklemiş ve silmiş
olursunuz.
sistemi tekrar açtığınızda xorg.conf dosyası yeniden oluşturulacaktır.
siyah ekrana gelince ctrl+alt+F1 tuşlayın, gelen konsolda root olarak giriş
yapın.
mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.yedek
komutunu verin. istediğiniz zaman bunu
mv /etc/X11/xorg.conf.yedek /etc/X11/xorg.conf
komutuyla geri getirmeniz mümkündür.
reboot komutuyla sistemi tekrar başlatabilirsiniz.

kolay gelsin...