[Pardus-kullanicilari] (konu yok)

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
16 Mar 2007 Cum 18:18:20 EET

Selam Ahmet Bey,

Oncelikle OpenVPN'e yeni iseniz sirayla gitmenizi tavsiye ederim. Bridged
mode ile baslayin, yani openvpn server tap arayuzunu kullansin. Bu sayede,
uzaktan baglandiginizda yerel ag'dan bir adres alacaksiniz. Burada onemli
olan, server tarafinda tap arayuzunun (tap0 mesela), bridge icine atilmis
olmasi. (brctl show) diyerek gorebilirsiniz.

Tun kullanirken, server tarafinda, her iki network icin route girilmesi
gerekir, yani 10.x.y.z network'u bu arayuzde, 192.a.b.c network'u bu
arayuzde denmesi lazim ki, openvpn server kim nerde anlayabilsin. Ayrica
network'teki bilgisayarlarin da default gateway olarak bu openvpn server'ini
gormeleri gerekir veya en azindan 10.x.y.z network'u icin bu openvpn
server'a yonlenecek sekilde bir route girilmis olmasi gerekir. Yoksa ornegin
sizin paketleriniz o bilgisayara gider ama o bilgisayar size geri nasil
yanit verecegini bilemez.

Bridged Mode kullanmak icin OPenVPN Howto'lardan baslayin derim, ben yine
yardimci olmaya calisirim sorun olursa. Bridge modu basarirsaniz routed moda
gecip deneyebilirsiniz (gercekten lazimsa).

Kolay gelsin.

Emre