[Pardus-kullanicilari] cözünürlüğümü ayarlayamıyorum

Recep KIRMIZI rkirmizi at gmail.com
16 Mar 2007 Cum 01:13:28 EET

Wiki'de xorg ayarlarının manuel olarak yapılması yazıyor. Ben ati x1600
kullanıyorum ve bu işi aticonfig'e bıraktım. fgl sürücüsünü kendi kuruyor ve
gayet başarılı.
depodan aticonfig paketini cekmişsiniz sanırım
konsol'da
sudo aticonfig --initial
komutunu verdikten sonra ati kendi kullanacagı xorg.conf u yaratır ve eski
xorg.conf dosyanızı yine aynı dizine yedekler X'i tekrar başlatırsa fire gl
sürücünüz aktif olacaktır. daha sonra
sudo update-opengl --get-implementation
komutunu verip (muhtemelen cevabı ati olacak) cıkan cevabı
sudo update-opengl ati
seklinde verirseniz. ati sürücülerini en iyi performans ile kullanabilirsiniz.

Ben de hatırlatayım ati sürücüleri beryl e destek vermiyor.

İllaki beryl kullanacaksanız. aticonfig den onceki xorg.conf dosyanızı
xorg.conf.beryl seklinde kaydedip beryl ile alakalı ayarları oraya uygulayıp
aticonfig'ten sonra olusan xorg.conf dosyasının bir yedegini de xorg.conf.ati
şeklinde alıp oyun vs. icin xorg.conf.ati kullanmanızı beryl icinse
xorg.conf.beryl kullanmanızı tavsiye ederim. Bunu da pratik bir şekilde
bashrc ile yapabilirsiniz.
ev dizininizdeki .bashrc dosyasını açıp

alias atikullan="sudo cp /etc/X11/xorg.conf.ati /etc/X11/xorg.conf"
alias berylkullan="sudo cp /etc/X11/xorg.conf.beryl /etc/X11/xorg.conf"

satırlarını ekledikten sonra yeni bir konsol açıp "atikullan" ya
da "berylkullan" demeniz yeterli olacaktır. Tabi sonra X'i baştan başlatmanız
gerekmekte.

--
iyi çalışmalar...
Saygılarımla; Recep KIRMIZI