[Pardus-kullanicilari] VİRÜS TARAMA PROGRAMI

Ekrem SEREN havan at zivana.org
14 Mar 2007 Çar 02:26:03 EET

13.03.2007 tarihinde HASAN BASKIN <baskinhasan at gmail.com> yazmış:
> PARDUSUN YENİ KULLANICISIYIM
> VİRÜS TARAM PROGRAMI NE VE NEREDE

Hasan bey merhabalar,

Pardus'da (Linux'larda) virüs riski _şimdilik_  yok denecek kadar
düşük. Pisi deposunda (Sistem Yapılandırma Merkezi/Sistem
seçenekleri/Program Ekle, Güncelle veya Kaldır) klamav adında bir
paket var.

Bu paket windows virüslerini tarar, yanlış bilmiyorsam çok az sayıda
(bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar) Linux virüsü içinde tarama
yapıyor. Ama bu sadece Pardus kullanırken antivirüs kullanmayı şart
kılmıyor. Ben şahsen, birçok Pardus kullanıcısı gibi antivirüs
kullanmıyorum. Fakat bilgisayarınızda Windows da yüklüyse ve windows
için internetten dosya indiriyorsanız Klamav'!ı bu dosyaları virüslere
karşı taramak için kullanabilirsiniz.

--
Ekrem "havan" SEREN
http://www.pardus-oyun.org