[Pardus-kullanicilari] Xen altinda KDM Otomatik Baslamiyor ama elle calistirilabiliyor?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
10 Mar 2007 Cmt 22:12:39 EET

Selamlar,

Ubuntu Feisty uzerinde calisan bir Dom0 Xen makinem var. 2.6.19-4
kernel kullaniyor.

Pardus'u HVM bir domain uzerine kurdum ve sorunsuz calistirdim (ses
vs. disinda, onu pulseaudio ile hallediyorum simdilik).

kdmrc dosyasinda XDMCP kismini da True yapmak suretiyle, Ubuntu
Feisty'de F8'de calistirdigim X ile pardusa login olabiliyorum. Buraya
kadar hersey guzel.

Simdi Paravirtualized (PV) sekilde calistirmak istedim Pardus'u (disk
performans nedeni vs. ile). Pardus Wiki'deki XEN kisminda
soylenenlerden gerekenleri yaptim. Sistem zaten kurulu oldugundan bi
tek inittab'daki TTY2..6 kismini degistirdim sadece.

Boot ettim guzel login geldi konsolda. baktim "eth0" interface
calismiyor (haliyle). Onu manuel olarak ifconfig ile up yaptim.

KDM bundan calismadi herhalde diyerek kdm'yi elle calistirdim,
CTRL-ALT-F8 ile ikinci X server'ima gecip Pardus'a login oldum. Ag
Yoneticisi ile yeni Eth0 kart icin bir baglanti yaratip enabled hale
getirdim. Hersey yine guzel.

Sorun su:

Tekrar acilista (runlevel 5), kdm calismiyor. Ancak root ile login
olup kdm & yazinca calisiyor, ama otomatik olarak start etmiyor
kendisi. Neden oldugunu anlayamiyorum, log'larda herhangi bir sorun da
gozukmuyor, ustune KDM elle calistigi icin, script'lerden birisi
KDM'yi calistirmaya gerek gormuyormus hissine kapiliyorum.

service list dedigimde kdm ile ilgili bir servis gorunmuyor.

Kullandigim pardus 2007.1 rc

Umarim grubumuzda bu sorunla ilgilenebilecek kimse vardir.

Simdiden tesekkurler,

Emre