[Pardus-kullanicilari] ethernet kartý tanýmlý fakat baðlantý yok?

Selim Tavþan selimtavsan at gmail.com
9 Mar 2007 Cum 14:03:14 EET

09.03.2007 tarihinde Mesut KEÇECİ <mesut.kececi at omsan.com.tr> yazmış:

> Bağlantıda sorun olduğunu pek düşünmüyorum zira gece 02:00 a.m de en son
> internetteyken bilgisayarı kapatıp sabah açtığımda internete giremedim, şu
> an da evdekiler giremiyor maalesef J

önceki mesajda yazdığımı uygulayın bir bakalım bağlantı ne duruma gelecek...

Boot konusunda daha ciddi bir sıkıntım var sadece pardus'u açabiliyorum eğer
> xp ile pardusu birlikte açabilsem xp'den deneyebilirim bağlantıyı…

pardus>programlar>sistem>daha fazla uygulama>dosya yönticisini açın root
ÅŸifrenizi soracak, girin ve gelen pencere /root
dizinine girmiş olacak. yukarı ok işaretine basarak veya adres satırına
gideceÄŸiniz dizini yazarak /boot/grub dizinine gidin.
bu dizinde menu.lst dosyasını açın ve içeriğini buraya yapıştırın. dosyanın
içeriği aşağı yukarı aşağıdaki gibi birşey olması lazım.
bize windowsun hangi disk bölümünde oluğunu, diskinizin hangi bölümlerden
oluştuğunu detaylı yazarsanız sonuca varabiliriz.
bunu anlamak için de konsolda root olarak fdisk -l komutunu vermeniz
açıklayıcı olacaktır.

örnek grub, burada Pardus C: bölümünde, windows D: bölümündedir:

default 0
timeout 10
splashimage = (hd0,0)/boot/grub/splash.xpm.gz
background 10333C

title Pardus 2007 [2.6.18.6-75]
root (hd0,0)
kernel (hd0,0)/boot/kernel-2.6.18.6-75 root=/dev/hda1 video=vesafb:off
acpi=off apm=off nolapic noapic maxcpus=0 mudur=language:tr
initrd (hd0,0)/boot/initramfs- 2.6.18.6-75

title Windows
root (hd0,1) <-----bu kısım diskinize göre değişecektir.
savedefault
makeactive
chainloader +1

diğer mesajda Selim ok'un dediği gibi windows ilk bölümde değilse sorun
çıkıyor. ama onun da çözümünü başka
bir konuda bulmuştuk. ikinci bölümde olsa da muhtemelen hallederiz. onu da o
zaman düşünelim belki e ilk bölümdedir :-)

kolay gelsin...