[Pardus-kullanicilari] Pardus'un tanýmasý yeterli mi yoksa orjinal sürücü kuralým mý?

HAKAN ARIN hakanarin at gmail.com
9 Mar 2007 Cum 00:56:59 EET

Pardus, sistemi yüklerken daima açık kaynak kodlu geliştirilen sürücüleri
varsayılan olarak yükler. Ama siz eğer orjinal sürücüler olsun isterseniz
pisi paket yöneticisi ile kartınız hangi marka ise ona uygun olanı
yüklersiniz.

Eğer kartınız nVidia markalı bir kart ise tavsiye olunan orjinal nVidia
sürücülerini yüklemeniz olacaktır. Orjinal sürücüler ile hem oyunları daha
performanslı oynayabileceksiniz hemde Beryl(3B Masa Üstü)
kullanabileceksiniz.

Ama durum Ati sürücülerini kullanıyorsanız değişiktir. Bu durumda kendinizi
öncelikle bir ikilemde bulacaksınız. 3 Boyutlu Masaüstü mü kullanacaksınız
yoksa 3 Boyutlu oyunlarmı önceliğinizi oluşturmakta. Bunun nedeni orjinal
ati sürücülerinin henüz Beryl için gerekli olan bir özelliği desteklememesi.

Bu durumda yapacağınız şu: 3B oyun oynamak istiyorsanız orjinal ati
sürücülerini kuracaksınız ya da 3B Masaüstü Yöneticisi kullanacaksanız
Pardus ile varsayılan olarak gelen açık kodlu ati sürücülerini
kullanacaksınız.

Son sorunuza gelecek olur isek cevap mutlak değil. Çünkü yapılan bir
programın diğerinden üstün olmasının orjinal olmasıyla alakası yok. Ama
genel olarak firmaların kendi sürücülerini kullanmak daha fazla performans
sağlar. Çünkü bir donanımı üreten firma ürettiği donanımının sınırlarını
daima daha iyi bilir.

Burada açık kod camiası donanımın Linux için üretilmiş bir sürücüsü
olmadığında ya da var olan sürücünün açık kodlu olmadığı durumlarda kendi
sürücülerini yazmaktadırlar. Bunu ati ekran kartı için yazılmış olan
sürücüde de görebilirsiniz. Eğer açık kodlu olan ati sürücüsü olmasaydı
muhtemelen ati ekran kartını almış olanlar niye bu kartı aldım diye
hayıflanacaklardı.

Açık kaynak kod camiası bir cihazın sürücüsünü yazarken genelde donanımın
fiziksel haberleşmesini dinleyerek gerekli sürücüleri üretirler. Mesela
donanımın Windows için üretilmiş sürücüsünün verdiği komutların ve
sonuçlarının takibini yaparak kendi yazacakları donanım sürücüsünü
oluÅŸtururlar. Bu iÄŸne ile kuyu kazmaya benzer.

Bu nedenlerden ötürü daima öncelik orjinal sürücüyü kurmaya verilmelidir.
Tabi açık kodlu sürücüyü kurmak için bir nedeniniz yok ise.

Kolaylıklar diliyorum.