[Pardus-kullanicilari] pardus'un yaygnlastırılması

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
4 Mar 2007 Paz 12:49:52 EET

Merhaba,

Arkadaşımızın problemi windows'tan linux dağıtımlarına geçme isteğinde olan
ya da bizim gibi linux dağıtımlarını işletmelerde yaygınlaştırmayı isteyen
herkesin problemi. Bunun için önerilenler genelde ya söz konusu programın
linux karşığını kullanmak, ya kullanılan programın üreticilerinden linux
sürümünü çıkarmalarını istemek ya da wine ile kullanmak.
1- Piyasadaki muhasebecilerin pek çoğu eta v.s (yaygın olarak 2-3 farklı
muhasebe programı kullanılıyor) ticari yazılımlar kullanıyor. Dolayısıyla
alıştığı bu programdan vazgeçmek istemiyorlar. Yani siz bir programın
linux'taki muadilini ticari bir firmaya kullandıramıyorsunuz. Zira en
basitinden adamlar telefon edeceği adam arıyorlar. Yani destek... Herhangi
bir problem olduğu anda telefon ettiği zaman en fazla o gün içerisinde
probleminin giderilmesini istiyorlar. Bu da tabii ki yaygın bir destek
ağıyla olur. Bildiğim kadarıyla piyasada bu tarzda turquaz'a destek verecek
firma v.s yok.
2- Kullanılan çoğu ticari programın linux sürümü yok. Talep ettiğinizde de
genelde talebin az olması gerekçesiyle olumsuz bir cevapla
karşılaşıyorsunuz.
3- Açıkcası wine ile ticari bir programı kullanmaya sıcak bakmıyorum. Zira
adamlar kendi programlarında bir güncelleme yaptıklarında wine o ana kadar
çalışan programınızın çalışacağı garantisi yok. Çalıştırmak için uzun
uğraşlara girmeniz gerekebiliyor ki bu da zaman kaybı.

Bu gibi problemleri aşmak için bence nokta vuruşlar yapılmalı. Örneğin
pardus yüklü, üzerinde muhasebe program(ları)ının yer aldığı ve
muhasebecileri hedefleyen paket çözümler. Aynı şekilde okullarda kullanılan
bilsa gibi programları içeren hazır okul paketleri v.s.
İnşaallah böyle projeleri hayata geçiren firmalar kurulur.

Teşekkürler.

03.03.2007 tarihinde Ahmet Emre Aladağ <aladagemre at gmail.com> yazmış: