[Pardus-kullanicilari] Samba Payları hata mesajı

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
3 Mar 2007 Cmt 17:21:43 EET

02.03.2007 tarihinde Aydin Deniz Senler <asenler at yahoo.com> yazmış:

> Kendi kendimi yanıtlayayım bari!
> Anlaşılan bu konu kimsenin ilgisini çekmemiş.
>
> Efendim sorunun karakter kümesi olduğu
> varsayımıyla Tasmadaki "Locale" yi (ne
> demekse!) UTF-8 olarak değiştirdim. Ayrıca da
> Windows ağındaki bilgisayar
> adında bulunan "Ğ" leri G yaptım. Artık hata
> mesajı almıyorum.
> (Sorunu böyle kestirmeden çözdüm ama aslında
> Pardusun Ğ leri de anlayabiliyor
> olması gerekmez mi? - Hani Pardus Türkçe ya!)

Bu konuyla ilgili fikrim yok. Bilenler inşaallah cevaplandırırlar.

Ancak beni esas endişelendiren, bundan önceki
> kurulumda otomatik olarak var
> olan ve Windows bilgisayarlarınca kolaylıkla
> tanınan "Pardus" isimli ağın
> artık bulunmayışı. Yani Windows dan Pardus
> ağını göremiyorum. Zaten Samba
> Payları içinde olması gerektiğini zannettiğim
> "Pardus" isimli ağ (Tasma da
> tanımlanmış olmasına rağmen) mevcut değil.
>
> Böyle bir ağın olması gerektiğini düşünüyor
> ve haklıysam nasıl kurulacağı
> konusunda yardım bekliyorum.

Bunun için Pardus'ta samba paketinin yüklü olması gerekir.  tasma 'dan
yüklü olup olmadığına bakın. Eğer yüklü olduğu halde sorun varsa samba
servisinin başlatıldığından emin olmalısınız. Bunu tasmadan ya da konsoldan
kontrol edebilirsiniz:
service samba status

Gelen ekranda çalışıyor ibaresi varsa samba servisiniz çalışıyor demektir.
Çalışmıyorsa konsoldan
service samba start
komutunu çalıştırarak servisin başlamasını sağlayabilirsiniz. Ancak bu
durumda Pardusunuzu her açışta bu komutu çalıştırmanız gerekecektir. Eğer
açılışta bu komutu çalıştırmaksızın samba servisinin başlatılmasını
istiyorsanız bu durumda;
service samba on
komutunu kullanabilirsiniz. (Bu işlemleri tasma dan da yapabilirsiniz).

Kolay gelsin.

Saygılar