[Pardus-kullanicilari] Windows'ta alıştığım TotalCommander'a Pardus'ta süper bir alternatif

Sercan AYYILDIZ sercan.ayyildiz at gmail.com
30 Haz 2007 Cmt 03:21:35 EEST

Merhaba,

Windows kullandığım dönem TotalCommander'la tanıştıktan sora
WindowsExplorer'dan nefret etmeye başladım ve yaklaşık 5-6 yıldır hep
TotalCommander kullandım. O kadar alışmışım ki windows explorer'da bir
kopyalama işlemini bile yaparken zorlanıyorum :-)) Pardus'a geçtikten sonra
file manager olarak Konqueror geldiği için ve o da windows explorer gibi
mouse ağırlıklı kullanıldığından baya bir yadırgadım. Pardus'la birlikte
gelen Midnight Commander console tabanlı bir uygulama, ama yinede bir süre
onu kullanmaya çalıştım, desktop olmadığı için biraz zorlayıcıydı
.TotalCommander'ında linux versiyonu olmadığı için internette Orthodox File
Manager <http://en.wikipedia.org/wiki/Orthodox_file_manager> (OFM)'lar
içinde linux ta çalışan ve TotalCommander kadar güçlü bir file manager
aramaya karar verdim (bkz. Comparison of file
managers<http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_managers>).
Bunların içinden eleyerek iki tanesini denemek için seçtim. Bunlar
Krusader<http://krusader.org/>ve
Worker. <http://www.boomerangsworld.de/worker>

İkisinide denedikten sonra Krusader'ı çok beğendim. Standart linux
source'unu indirtikten sonra derlemek ve install etmek çok kolay. Programlar
menüsüne kısa yolda atıyor. Tüm klavye kısayolları ve renk şemalarıda
özelleştirilebiliyor. Kısaca ben bayıldım. Benim gibi dosya işlemlerinde
mouse yerine klavye kullanmayı rahat bulan arkadaşlara öneririm. Hatta Pisi
paketi olarak eklense süper olur :-).

--
-sercan