[Pardus-kullanicilari] acı bir gerçek

Bunyamin VICIL arianus at gmail.com
27 Haz 2007 Çar 21:50:33 EEST

vallahi ne yalan söyleyeyim ben windows ölsün taraftarıyım. insanların
sırtların kazanılan bu kadar para hala yetmedi galiba billy amcaya. işin
farklı boyutlarına ve komplo teorilerine girmek istemiyorum. ama ille de
araştırma yapmak isterseniz internette onlarca kendi ağızlarından itirafları
okuyabilirsiniz.

benim çevremdeki en az 4-5 tane microsoft mühendisi arkadaşımın kendi
ifadesidir ki: vista gibi bir işletim sistemini nasıl oldu da yazdılar. hala
adam akıllı birşeyler kuramıyoruz. ha fazla geçmez zaten yakında onun da
eğitimi verilmeye başlanır.

üniversitede bir hocam vardı. ismini vermek istemiyorum çünkü tanınan birisi
olduğunu biliyorum. işletim sistemleri dersinde bize ödev vermişti. 10 tane
işletim sistemini inceleyin ve döküman hazırlayın. çalışma sistemleri
nelerdir falan gibisinden. tabi o hevesle daldık ama bulduğumuz işletim
sistemi sayısı beşi geçmiyordu. biraz daha zorlama ile sekiz tane işletim
sistemi buldum. daha sonra hocaya ödevlerimizi sunduk ve hocamız aldı tahta
kalemini eline tahtaya yazmaya başladı. 25 tane işletim sistemi. bunların
içerisinde çok küçük işletim sistemleri (36kb idi birisi) olduğu gibi sun
solaris gibi
dev işletim sistemleri de vardı. ve birçoğunu kullandığını söyledi.

daha sonra odasında ziyarete gittik iki tane server kasa vardı önünde
ve test ediyordu. microsoft test için advanced server göndermişti o
zaman iyi hatırlıyorum. diğer makinede de
redhat el kurulu idi. ve şunu söylemişti: advanced server 20 dakka'da güle
güle oldu. 3 gündür onlarca kez kurdum. ama redhat hala dimdik ayakta.

tüm bunlardan sonra elbette işinizi kolaylaştıran hangisi ise onu kullanın.
sonuçta Türkiye'desiniz ve lisans diye bir derdiniz yok. ama bana şöyle
kurumsal bir bir firmaya 50 client olan 1 tane uygulama, 1 tane veritabanı,
1 tane de güvenlik sunucusu olan bir sistem kurun dediğim zaman mecburen bir
lisans almak zorundasınız. ve korkunç fiyatlara çıkan lisans "kiralama"
bedelleri ödemek zorundasınız. ama bunların tamamını linux'un farklı
dağıtımları ile sadece donanım maliyetini göz önünde bulundurarak
tekliflendirebilirsiniz.

evet onlarca yıl windows kullanmış bir kişiye otur linux kullan demek çok
zordur. zaten alışana kadar ki iş kaybı binlerce doları geçebilir. ama bu da
eğitim ve azimle olur. microsoft'un education lisansları ve üniversiteye
özel lisanslarından haberiniz vardır. neden fiyatları çok düşüktür ve
üniversitelerde lisans sorgulaması yapılmaz. çünkü beyni yıkanan birey
piyasaya atladığı zaman otomatik olarak windows kullanacaktır.

çok kullanıcılı linux bir sistem kurduğunuzda da sorulan soru direk şu olur
"peki biz linux sistemimizde arıza çıkarsa kime yaptıracağız?". işte bu
noktada kurumsalllaşmak
gerekiyor. ya da eğitim gerekiyor. ki bu üniveristelere, liselere,
gönüllülere kalıyor. eğer ben ortaokulda bilgisayarla tanıştığımda ilk
linux kurulu bir sistem olsaydı karşımda herhalde şimdi guru olurdum.

yanlış birşeyler söylediysem afola. sizleri kırdıysam da özür dilerim. ama
benim aklımdan geçenler bunlar açıkcası.

saygılarımla