[Pardus-kullanicilari] Webmin

ramazan akin akin.ramazan at gmail.com
17 Haz 2007 Paz 20:35:57 EEST

biraz daha açsam iyi olacak;

okuduğu üniversiteden linux server ile ilgili bitirme ödevi alan bir
arkadaşım okumadığı döküman kalmadığı söyleyerek tıkandığını itiraf edip
yardım isterken, webmin  kurduğunu ve isteği ayarları rahatlıkla yaptığını
söyledi. konsol ekranına ve linux komutlarına yabancı olması bir yana
okuduğu dökümanlardan kafası karışmış ve daha basit kullanıcıya hoş gelen
arayüz ile sistemi kurmak istemiş.

Ödevi: Linux server üzerindeki  bir web sitesi ile kullanıcı bilgileri
alınması işlenmesi site üzerinden yayınlaması, localdeki makinalara ip
dağıtması falan filan .... ve  www.bitirmeodevi.com dendiğinde sitenin
calışmasını istemişler.

windows u seven ve windwos ağırlıklı çalışan biri için güzel bir ödev. :)

yardım için aradığında apache, php, mysql i kurmuş web sitesini çalışır hale
getirmişti. ( konsol ekranına düşmeden ?? ). name server ve dhcp de tıkanmış

ssh ile bağlandığımda krfb paketlerini yükleyip grafik ekranına geçtiğimde
firefox da ssh nasıl yükleyeceğini  yazan sayfa vardı.! konsol ekranında
çalıştığımdan karşıdaki insanda komutları görünce ister istemez neden webmin
i kullanmıyorsun daha basit ve kullanışlı herşey var diye sordu??
isteğiğim ayarları komutla yapmak daha kolay diye geçiştirdim. (kurulum
yapılan server ubuntu idi )

Aslında soru güzel cevap boş. linux ü kullanmayan ve komutları bilmeyen
birine web sitesini çalıştıracak, php, mysql kurduracak kadar basit gelen
bir arayüz. çeviriler daha anlaşılır ve windows vari olsa idi yardım almadan
sistemi kurabilirdi. ilginç ama gerçek.

--webmin güvenli değil
* webmin SSL kanalını kullanıyor ve %100 güvenli değil bu doğru ama ssh ile
bağlanıp webmin çalıştırsam ve işin bitince de programı durdursam % 100
güvenli olur bence :). webmin debian (fedora da olabilir) için yazılmış diye
biliyorum ve diğer dağılımlara desteği kısıtlı yanlışım varsa düzeltin.

webmin i yükleyip nerede neyi alacağını programları nerede olduğunu yazmak
sanırım zor değil ama Asıl mesele Pardus un server sistemlerinde bu tip
arayüzler var mı? windows masa üstü kullanıcılarından pardusa geçenler
konsol ekranından uzak durmak istiyor. bu sorunu nasıl aşabilirim.

kolay gelsin.

17.06.2007 tarihinde Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> yazmış: