[Pardus-kullanicilari] Ağ üzerinde çalışan yazıcı artık çalışmıyor (cozumu)

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
11 Haz 2007 Pzt 23:23:43 EEST

> Cups haricinde samba üzerinden de denedim. Ancak olmadı. Windows
> kullanan bilgisayarlar için bir yazıcı almam gerekecek galiba.

 Normalde çalışan bir sistem bu, masraf etmenize gerek olmamalı, sorunu
bulup çözmeye çalışalım :)

> Cups ile yapınca yazıcı durumu bağlı ama basamıyor, samba ile yapınca
> erişim engellendi diyor.
>
> Eskiden samba ile şöyle yapıyordum. Tüm yazıcılar paylaşımda seçeneği
> işaretli samba da. Windows yüklü bilgisayarda ağ paylaşılanlarına
> girip workgroup altından Pardus yüklü bilgisayarı seçiyordum. Orada
> yazıcının adı çıkınca ona tıklıyordum ve kuruluyordu. Windows kendi
> sürücüleri ile kuruyordu. Şimdi de aynısını yapıyorum kuruyor ama
> yazıcı durumun engelli görünüyor.

 Samba paylaşımına bağlanırken direkt bağlanmasını mı söylüyorsunuz ?
"guest" hesabı ile ya da sistemde geçerli ve pnpadmin grubuna üye br
kullanıcının hesabı ile bağlanmayı deneyin belki sorunu çözebilir.

 Aslında sorunu teşhis etmek için biraz daha detaylı incelemkte fayda
var. /var/log altında samba ve cups dizinleri mevcut. Buralarda log
dosyalarında (özellikle error_log vb.) sorunun ne olduğu yazıyordur. Bu
dosyaları inceleyince ne olduğu çıkacaktır. İsterseniz bana da özelden
iletin (listeye çok dosya yollamayalım) bir bakayım