[Pardus-kullanicilari] Ağ üzerinde çalışan yazıcı artık çalışmıyor (cozumu)

Eren Pardus erenpardus at gmail.com
11 Haz 2007 Pzt 21:25:30 EEST

O şekilde kabul etmiyor. Ben cd takmıyorum Windows içerisinde zaten sürücüsü
bulunuyor. Bu nedenle sürücü aşamasında zaten kendi seçiyor. Daha önce
yazıcıyı kullanıyordum. (daha önce belirtmiştim) Pardus 1.0 kullanırken bile
sorunsuz olarak bu şekilde yazıcıyı ortak kullanıyorduk. Pardus dan önce
PCLinuxOS kullanıyordum ve yazıcı paylaşımında yine bir sorunum yoktu (O
zaman 710c'yi paylaşıma açmıştım)

Cups haricinde samba üzerinden de denedim. Ancak olmadı. Windows kullanan
bilgisayarlar için bir yazıcı almam gerekecek galiba.

Bugün akşam benim gibi Pardus üzerinden yazıcı paylaşımı yapan arkadaşımı
davet ettim sağ olsun geldi. Cups ve Samba conf dosyalarınıda getirdi. O da
uğraştı ama olmadı. 2 bilgisayarı yan yana getirdik başka ethernet kablosu
ile bağladık olmadı. Arkadaşım kendi 4 portlu adsl modemini getirdi onunla
da denedik olmadı. Yeniden Pardus kurmak istemiyorum ama onuda
deneyebilirim.

Cups ile yapınca yazıcı durumu bağlı ama basamıyor, samba ile yapınca erişim
engellendi diyor.

Eskiden samba ile şöyle yapıyordum. Tüm yazıcılar paylaşımda seçeneği
işaretli samba da. Windows yüklü bilgisayarda ağ paylaşılanlarına girip
workgroup altından Pardus yüklü bilgisayarı seçiyordum. Orada yazıcının adı
çıkınca ona tıklıyordum ve kuruluyordu. Windows kendi sürücüleri ile
kuruyordu. Şimdi de aynısını yapıyorum kuruyor ama yazıcı durumun engelli
görünüyor.

Yazıyı Windows yüklü bilgisayara direk olarak bağladım. Sorunsuz olarak
otomatik tanıdı. İşi gücü bıraktım bu işle uğraşıyorum. İnşallah bir çözüm
yolu bulurum.

İlgilenen herkese teşekkür ederim.