[Pardus-kullanicilari] Virtual Box Çözünürlük

Besim Durgun bdurgun2 at yahoo.co.uk
11 Haz 2007 Pzt 13:51:05 EEST

Ben kişisel kullanıma açık virtualbox sürümünü pardusumda kullanıyorum. Ben bu işi biraz ubuntu forumlarını dolaşarak şöyle çözdüm:

1. Depodan catbox, xerces ve xalan-c paketlerini virtualbox kurmadan önce kurun. Ardından virtualbox kişisel sürümünü(depodaki OSE olanı değil yani ...)
2. Kurulum sonrası ayarlar için
İlk olarak yapmamız gereken işlem
yeni bir kullanıcı grubu açmak. Açacağımız bu grup sonraki adımlarda fstab’a ayar verirken lazım
olacak. Eğer KDE kullanıyorsanız kde kontrol merkezinden kullanıcı
yönetimine girip buradan bir grup oluşturabilirsiniz.

Oluşturacağımız grupun adı “usbfs” olsun. Önemli olan oluşturduğunuz
bu grubun Group ID’sini (GID) bilmemiz. Bu grubu oluşturduktan sonra
kendi kullanıcımızı bu grup dahil etmemiz gerekmekte. Bu işlem
bittikten sonra favori metin editörünüz ile /etc/fstab dosyasına aşağıdaki satırı oluşturduğunuz Grup IDsine göre düzenleyerek ekleyin.

Örn : # sudo nano /etc/fstab

none /proc/bus/usb usbfs devgid=1001,devmode=664 0 0

devgid= karşılığındaki rakam oluşturduğunuz ”usbfs” grubunun ID olmak zorunda...

Dosyayı kaydedip çıktıktan sonra bilgisayarınızı yeniden başlatın.

3. Bu arada Selim Beyin daha önceden belirtmiş olduğu
/etc/conf.d/local.start dosyasının son satırına
modprobe vboxdrv komutunu eklerseniz, hatasız bir şekilde modül her açıldığında virtualbox'ı çalıştırabilirsiniz.

Saygılar.

Besim