[Pardus-kullanicilari] Ağ üzerinde çalışan yazıcı artık çalışmıyor. (Resimli)

Eren Pardus erenpardus at gmail.com
10 Haz 2007 Paz 23:41:58 EEST

Windowsları ben kullanmıyorum ama otomatik güncelleştirmeler açık. Bugün
denemek için güncelleme yapılmamış windows me kurulu makina bağladım
(windows me'yi ben kurdum) Sonuç aynı. Erişim engellendi diyor.

Cups'a yetkili kullanıcı ile bir şey yapmadım. Pardus üzerinden sorunsuz
olarak çıktı alıyorum.

Daha önce ağdaki diğer bilgisayarlar Cups paneline ulaşıyordu.

Şimdi http://localhost:631/ yaptığımda Pardus kurulu bilgisayarımdan Cups
yönetim paneline ulaşabiliyorum. Ancak ağa bağlı diğer bir bilgisayardan
http://192.168.2.3:631/ şeklinde benim makinenin ağdaki yerel ip adresini
yazarak bağlanamıyorum. 631 numaralı port tüm ağ kullanıcılarına açık.

Router cihazın güvenlik duvarını kapattım. Acaba o mu bir sorun yaratıyor
diye. Windows ve Pardus güvenlik duvarlarını da kapattım. Windowslarda
harici bir firewall bulunmuyor. Sistemler spyware, adware gibi zararlı
yazılımlarda içermiyor.

Yaptığım bir şey yok. Dosya paylaşımında sorun yok. Samba'nın İsmail bey'in
verdiği en son sürümü kurulu. Standart olarak WORKGROUP olan çalışma
grubunun ismini de değiştim ama bir şey değişmedi. Uğraşıyorum hala.

Biraz daha uğraşayım. Olmazsa çıktı isterseniz çıktıda verebilirim.

İlgilendiğiniz için teşekkürler.