[Pardus-kullanicilari] Pardus+ XP

Ayan Öztürk ayanozturk at gmail.com
10 Haz 2007 Paz 13:35:00 EEST

On Sunday 10 June 2007 13:15:57 Şenol Eker wrote:
> Halbuki burada tüm diski yeniden bölümlendirmek ve tamamen elle
> bölümlendirmek dışında mevcut bölümlenMemiş alanı kullanmak diye bir
> seçenek de olmalı diye düşünüyorum.
> Zira daha önceden diğer işletim sistemlerinden tek bölümü sistem kurmaya
> yeterli olarak bilen insanların üç bölümün ne işe yarayacağını anlaması
> çok kolay değil gerçekten.

Buradaki ilk seçenek diskin tamamını Pardus Linux'a ayıracağınız anlamına
geliyor. Diskin bir bölümü swap olarak ayrılacak, bir bölümüne sistem
dosyaları kurulacak ve diğer bölümü de kullanıcı dosyaları için ayrılacak ve
varsayılan olarak bunların hepsinin linux dosya sistemi ext2/ext3/swap olması
kadar doğal birşey yok. Dolayısı ile bütün harddiskin biçimlendirilmesi
gerekiyor.

Verdiğiniz örnekte de boşalttığınız bölüm aslında "bölümlenmemiş" alan değil.
Sadece boş bir fat32/ntfs olarak biçimlendirilmiş bir disk bölümü..

Diğer dağıtımlarda sanırım fazladan seçenek olarak diskimdeki boş alanın bir
kısmını ayır ve kurulum için bunu kullan gibi bir seçenek var. Böyle birşey
olabilir sanırım. Bu durumda dosyalarınızı oraya buraya taşıyıp disk bölümü
boşaltmanıza da gerek kalmaz. Hmm hata raporlarına bir göz atalım :)

--
Ayan Öztürk
www.ayanozturk.com

Pardus Linux