[Pardus-kullanicilari] Pardus+ XP

Şenol Eker pardus at kocaeli.org
10 Haz 2007 Paz 13:15:57 EEST

yasin sarızeybek wrote On 09-06-2007 19:44:
> Selam ben Microsoft Windows XP kullanıcısıyım fakat Pardus'u da denemek
> istiyordum ve bu amaçla

Bo konu ile ilgili olduğunu düşündüğümden buraya yazıyorum.
Hard diskim 2 partition idi. Birincisinde windows kurulu idi,
ikincisinde datalarım vardı. Birincisindeki işe yarar dosyaları da
ikinciye kopyaladım ve birinci bölümde işe yarar bilgi kalmadıktan sonra
pardus kurulumuna geçtim.
Ancak kurulumda bana enteresan gelen bir davranışla karşılaştım. Pardus
kurulumu diskin tamamını yeniden bölümlendirmek istiyor. Bir diğer
seçenek ise benim elle bölümlendirmem. Ama buradaki linux'a özel
terimleri (swap gibi) bilmediğimden biraz tahminlerde bulunarak, biraz
da şans eseri olarak kurulumu tamamladım.
Halbuki burada tüm diski yeniden bölümlendirmek ve tamamen elle
bölümlendirmek dışında mevcut bölümlenMemiş alanı kullanmak diye bir
seçenek de olmalı diye düşünüyorum.
Zira daha önceden diğer işletim sistemlerinden tek bölümü sistem kurmaya
yeterli olarak bilen insanların üç bölümün ne işe yarayacağını anlaması
çok kolay değil gerçekten.