[Pardus-kullanicilari] Pardus ve harddisk

yazan adam yazanadam at ttnet.net.tr
1 Haz 2007 Cum 10:30:49 EEST

İyi sabahlar;

Geçtiğimiz ay Pardus disk bölümlemeye güvenip bölümleme yapmadığımdan
dolayı D: partisonunun tamamına Pardus kurulmuştu. Bir iki gün içinde
yeni bir sabit disk alıp winxp ortamında bağlamayı düşünüyorum.
Pardus'un winxp diskini görmesinden yola çıkarak yeni harddiskimde
Pardus uygulamaları için bir bölüm açmayı ve uygulamaları oraya
aktarmayı hedefliyorum. Böylece Pardus kurulu diskimi sistem dosyaları
ve sistem programlarıyla, programlara ayırmayı ve bir ölçü de olsun
korumayı hedefliyorum. Böyle bir şey olabilir mi? Bir kaç gün önce
basılı bir dökümanda Pardus'un Winxp'deki dosyaları okuyup
değiştirebileceğini okumuştum. Aynı şeyi Pardus'u kurduğumun ertesi günü
bizzat yaşadım ve Winxp diskindeki bir dosyayı çalıştırdım Pardus'la ve
oradaki bir simgeyi de Pardus'a aldım.
Bu arada Pardus kurulu diskimin 32 Gb'lık kısmı boş. Ve dün akşam
yaptığım hesaba göre elimdeki müzik Cd'lerinden oluşturacağım ve ileride
gelmesi muhtemel Mp3'lerin toplam boyutu 15 gb. Bir de video dosyaları
var tabi; onlar için de 4-5 dvd'lik yer düşünüyorum. Ve yegenim yeni bir
disk almama gerek olmadığını söyledi. Fakat kafam çok karışık.
Düşünmeden edemiyorum; aldığım bu disk - İde kablosuyla bağlayacağım -
winxp ortamında olmasına karşın pardusca tanınır mı? Eğer bu diski usb
portundan bağlarsam Pardus bunu görürü mü, içinde winxp program ve
dosyaları olmasına karşın?

Mehmet