[Pardus-kullanicilari] Ynt: ama yere artık

Recep KIRMIZI rkirmizi at gmail.com
1 Haz 2007 Cum 02:28:00 EEST

Hüseyin bey konuşmalarınıza linux açısından baktığımızda haklı olduğunuz
taraflar var, fakat bence düşünmemiz gereken bir taraf daha var. Kimi
deneyimli kullanıcılar ilk defa ulusal anlamda bir işletim sistemi ortaya
çıkmış ve evt. sonunda beklediğimiz oldu, bizim için yapılan bir linux
dağıtımı artık var dedi, ve onur daha iyi bir yerlere getirmeye çalıştı. Ama
bunun yanında linux'un ne olduğunu pardus sayesinde öğrenmiş ve madem bu
bizim için yapıldı biz de kullanalım deyip tüm alışkanlıklarını değiştirmeye
hazır olan açık kaynak felsefesini daha duymamış özgür yazılım nedir, tam
anlamı ile bilmeyen kullanıcılar tabiri caizse yıllanmış olan kullanıcılardan
daha fazla fedakarlık yapmışlardır bence. Önemli olan nokta bu yeni
kullanıcıların linux maceralarını böyle bir ileti sonucunda sona erdirmeyip
onları da zamanla birer linux, ve mümkünse açık kaynak felsefesi savunucusu
haline getirmek.
google'da aratırsanız bu listede şunu şöyle yapın bunu böyle yapın diyerek
yardımcı olmaya çalışan arkadaşların çok uzun olmayan bir geçmişte size
gerçekten komik gelen sorular sorduklarını göreceksiniz. Örnek olarak ta
kendimi verebilirim. çok yakın bir tarihte kmail'de list-id kullanarak
filtrelemenin ne olduğunu bilmiyordum ve debian listesinde bunu öğrendim
(Bunun için Erçin Eker'e teşekkür ederim :) ) . Bu nokta da şu açık ve net ki
böyle bir sinerjinin oluştuğu toplulukta kaybedeceğimiz 1 gönüllü aslında 1
kişi değildir. o bir kişinin ailesi, arkadaşları, sevgilisi ve iş ortamıdır
(liste uzatılabilir).  Ve bu durumda linux nasıl kapatılır sorusuna bile.
Uygun bir tabirle cevap verilmeli ve kullanıcıya açık kaynak gücünün kalbi
olan okuma ve araştırma yöntemini bir şekilde kullanıcıyı rencide etmeden,
düzgün bir dille anlatılması gerektiğini düşünüyorum.  Bu konuda sizinde
benimle aynı fikirde olduğunuzu düşünmekle birlikte anlık bir sorun yada
problemden dolayı bu şekilde sert çıktığınızı düşünmek istiyorum. Eminim bu
listede ki her kullanıcı özverinin, sabrın ve paylaşmanın ne demek olduğunu
çok iyi biliyorlar..

Hepinize yürekten selamlar..
Sizleri seviyorum :)