[Pardus-kullanicilari] pardus performansı

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
31 Tem 2007 Sal 00:22:24 EEST

Pek fazla tecrübeli olmamama karşın şimdiye kadar
kubuntu,ubuntu,Knoppix,debian,PCLinuxOS,Mesis,Mandriva ve
suse10.0-10.1-10.2Pardus un yanında
denediklerim.Makinemde suse,ubuntu ve Pardus kurulu.Zaman zaman Pardus dan
diğerlerine geçip tekrar Pardus a dönüyorum.Pardus 2007 Pardus 2007.2 ye
göre biraz daha hızlı açılıyordu fakat şu anki konumuyla bile suse ye göre
yarı zamanda açılıyor Ubuntudan ise 4 saniye daha erken
açılıyor.Sistemçökmesi veya Program çökmesini Pardus
1.0 dan sonra hiç yaşamadım.OpenOffice de ise Program açılırken (Suse de ve
Ubuntuda ) olduğu gibi hemen hemen aynı sürede açılıyor.Hemen hemen dedim
Ubuntu 2 saniye kadar erken açılıyor ki bu da kaale alınacak bir süre
sayılmaz.Pardus dan önce kısa süreliğine Gelecek Linux denemiş Printerimi
tanıtamayıp ADSL bağlantım ile internete çıkamayınca ve de ilk acemiliğim
oluşu ile Linux dan korkmuş yine de merakla kubuntu kurmuş İnternete
çıkabildiğim halde maalesef Printerimi yine tanıtamamış web cam e ise hiç
değinmiyorum.Mecburen winxp ye dönmüş, tesadüfen İnternette dolaşırken
karşıma çıkan Pardus u merak ederek ilk önce çalışan Cd si akabinde de
Kurulan Cd sini indirip 20 ay önce kurarak (Biraz da sistemi çökerterek)
Pardus sayesinde Linux korkumu atmış kısa sürede Printerim
tanınmış,İnternete rahatça çıkarak sörf yapmaya başlamış akabindede web cam
için depoya ilave edilen Pk.ile sorunumda ortadan kalktı.Şu an acemi olmama
karşın yaptığım mukayeselerde diğer distrolara karşın Pardus her daim bir
adım önde yer aldı.Düşünmemiz lazım gelen birinci noktanın diğer distroların
gelişim ve olgunlaşma süreleri ile kadro imkanları göz önününe
alınmasıdır.Kısa sürede ortaya çıkan gelişme hiç küçümsenemeyecek konumdadır
kanısındayım.Yabancı kritikleride İnternetten incelediğimizde Pardus lehinde
tenkitleri göreceksiniz ki (Romanyalı eleştirmen) İlk önce ezbere
eleştirisini kendisine Pardus 1.0 ı mı Yoksa Pardus 2007 mi incelediniz de
bunu kaleme aldınız uyarısı sonrası kurup inceledikten sonra açılış hızı
bakımından ilk 3 e Package manager,Pisi ve Tasmanın diğer distrolardan daha
kullanışlı olduğu, kullanıcı kolaylığı itibariylede ilk beşe aldığı Pardus
2007 hakkında daha önce yazdığı eleştirinin tam tersi bir açıklama
yayınlamıştı sitesinde.Tabi herkesin düşüncesine saygı
gösteririm.Benimşahsi kanaatime göre masa üstü kullanıcısı için
oldukça
yeterli.İyi akşamlar

30.07.2007 tarihinde metin <metin at safe-mail.net> yazmış: