[Pardus-kullanicilari] yardım lütfen

selim ok selimok at gmail.com
2 Tem 2007 Pzt 23:20:16 EEST

02.07.2007 tarihinde Evrim Furuncu <evrimfuruncu at gmail.com> yazmış:

> Verdiğiniz link için teşekkür ederim.Bir nebze niye böyle denediğini
> anlamış oldum.Benim dağıtım olarak demek istediğim şey ise,mesala SUSE
> alman arkadaşlar tarafından yapılmış ama bir Almanya vatandaşı SUSE'yi
> "German National Operating System"(almanca "Deutsches nationales
> Betriebssystem"(sanırım böle)(türkçe Alman Ulusal İşletim Sistemi) diye
> kullanmıyor.

Isim olarak böyle adlandirmiyor olabilirler ama sirf Alman destekli oldugu
icin kullananlar var. Bundan rahatsiz mi olmaliyiz? Sizi rahatsiz eden ne
anlamiyorum?

Isteyen ulusal diye kullanir, isten GPL diye kullanir, isteyen
kedisini/rengini/seklini begenir kullanir, yapilan ise bakin lütfen. Onlari
degerlendirin. Ismi ne olacak, nasil bir imaji olsun kavgalari bizi birakin
bir adim öteye götürmeyi, cümle aleme rezil eder.

Ubuntu forumlarinda Pardus'un güzelliklerini, sorunlarini tartisan
yabancilar icinde bir kisi cikmis Ulusal'di degildi tartismasi baslatmis,
tahmin edelim hangi ülkenin vatandasi?

Yani el alem teknik detaylarla ugrasiyor, adam gibi elestiriler getiriyor,
gercek sorunlara dikkat cekiyor. Biz ismi Felis Chaus olsundu olmasindi,
hani ulusaldik/degildik tartismalarindan öteye gecemiyoruz. Bu kadar mi zor
yapilan islere yada alinan kararlara, begenilere, secimlere saygi göstermek,
hoslanmasak bile kulak tikamak, göz kapamak? Nerde kaldi hosgörü?

Yukarida yazdiklarim bu tartismanin tekrar tekrar yapilmamasi gerektiginin
gerekceli yazisi. Umarim anlatabilmisimdir.

Iyi calismalar,
Selim