[Pardus-kullanicilari] Dosya Kurulumu

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
29 Oca 2007 Pzt 18:04:54 EET

29.01.2007 tarihinde Deniz Kurt <bluebobster at gmail.com> yazmış:

> Bütün tar dosyaları
> ./configure
> make
> sudo make install
> Şeklindemi kuruluyor.

Hayır, çeşitli kurulum yöntemleri var.
Bazı programlar sadece make demekle de çalıştırılabilir hale geliyor ama
kurulamıyor. Bazıları make'den sonra make install ile kurulabiliyor.
Bazıları sh dosyadi şeklinde kuruluabiliyor.

Bir de Pardusu kullanan bir arkadaşım rpm dosyalarını komutla açabildiğimizi
> söylemiştti. Bunun aslı var mı.

İpucu: rpm2targz kurduktan sonra konsolda help rpm2targz derseniz nasıl
kullanabileceğinizi görebilirsiniz.

Ve .run dosyalarınıda kurabilirmiyim mümkünse nasıl yapılır.

sh aa.run veya
./aa.run
şeklinde...

Not: Ben herhalde forumda çok gereksiz sorular soruyorum diye düşündüm ama
> sağosun PARDUS cüler çok iyi ilgileniyorlar. Ben 17 yaşındayım ve 5 yıldır
> Windows ailesini kullanıyorum

Forum, liste, wiki ve google'da aratıp bulamadıktan sonra soracağın soru
muhtemelen gereksiz olmayacaktır :) Bu da zamanla...
Ben de 8 yıl kullanmışTIM. Çok şükür ki kurtuldum :)

Windos işletim sistemi ile ilgili epey bir bilgi var. Bu bilgimle çok kişiye
> faydam dokudu. Kısaca Amerikalıların Reklamını yapmış oldum. PARDUS işletim
> sisteminide Windows kadar öğrenirsem BİZİM ULUSAL İŞLETİM SİSTEMİMİZİN
> yaygınlaşmasına katkıda bulunacağım.

Kolay gelsin...