[Pardus-kullanicilari] Yazıcı Kurulumu Ve program Kurulumu

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
28 Oca 2007 Paz 14:01:52 EET

28.01.2007 tarihinde Deniz Kurt <bluebobster at gmail.com> yazmış:

> Mehmet Selim bey'in sorduğu soruyu ben de soracaktım Benimde Hp 1018
> Yzıcım var aynı şekilde ben de ppd uzantılı dosyayla kurdum ama nedense
> benge gönderdiğimde yazmıyor not defterin de bi şeyler yazıyor

Hangi not defteri???

Bir de bana yardım eden .tar uzantılı bi paket var onu kurun dedi ama ben
> parduse nasıl program kurulacağını bilmiyorum

Tar dosyasına sağ tıklayıp Aç->Buraya aç diyorsun.
Oluşan dizini çift tıklayarak açıyorsun
F4'e basarak konsolu açıyorsun.
Sırasıyla:
./configure
make
sudo make install

diyorsun...
Böylece kurulmuş oluyor...

daha önce .rpm ve benzeri tar uzantılı dosyalar indirdim ama hiçbirini
> kuramadım not defterinde açıyor gibi çıkıyor rpm dosyalarıda birlikte aç
> şeklinde geliyor bana program kurmayı gösterirseniz sevinirim.

rpm kurulmaz zaten. Rpm  suse ve bazı dağıtımlarda kullanılan paket sistemi.
Biz pisi'yi kullanıyoruz... Eğer çok zor durumda kalırsan rpm2tar paketi
rpm'yi tar haline getiriyor.