[Pardus-kullanicilari] Virtualbox ve ses

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
27 Oca 2007 Cmt 20:12:41 EET

Merhaba;

26 Oca 2007 Cum 18:45 tarihinde, Talha Yalta şunları yazmıştı:
> Hayir bende de ses yok. Kimsede de oldugunu sanmiyorum

O zaman sizin ayarlarınızda bir sorun var, zira ses desteğinde bir sorun yok,
Pardus 2007 Çalışan cd'yi başlattığım anda KDE açılış sesi ile karşılaşıyorum
ben. Ayarlardan ses sistemini etkinleştirip tip olarak OSS seçmeniz yeterli
olmalı.

> cunku yanlis
> bilmiyorsam Pardus'ta OSS (open sound system) yuklu gelmiyor. Sadece
> ALSA (advanced linux sound architecture) var.

Evet Pardus Çekirdeğinde OSS sürücü desteği yok - çağdaş tüm dağıtımlarda
olduğu gibi. Çünkü çekirdek içindeki OSS alt sistemi uzun zamandır
geliştirilmiyor ve çekirdek içinde parça parça çıkarılıyor, yakın bir
gelecekte Linux çekirdeğinde herhangi bir OSS sürücüsü kalmayacak.

Ama burada şöyle bir hatanız var : OSS destekleyen uygulamalardan ses
alabilmek için ses kartı sürücünüzün OSS olması gerekmiyor. ALSA alt sistemi
yanında bir OSS emulasyon sistemi taşıyor, dolayısıyla siz ALSA sürücüsü
kullandığınız halde OSS ile konuşmaya alışkın yazılımlar bu emulasyon katmanı
sayesinde ALSA ses sürücülerini kullanabiliyorlar..

Ses alamamanızın farklı nedenleri olabilir - sizin kartınıza özel bir OSS
emulasyon sorunu olabilir örneğin. Ama ben ayarlarınıza bir daha göz atın
derim.

ekin.