[Pardus-kullanicilari] Lyx kullanımı

Talha Yalta talhayalta at gmail.com
27 Oca 2007 Cmt 18:58:45 EET

LyX'in mantigi word openoffice gibi programlardan farklidir. LyX'in
amaci bilinen ve kabul edilen standartlari kullanarak harika gorunen,
okumasi kolay, gozu yormayan dokumanlar hazirlamaktir. Siz sadece
icerikle ilgilenirsiniz, gerisini LyX'e birakirsiniz. Orada 3 satir
bosluk olacak diyorsa LyX'in bir bildigi vardir :-)

Yok ben illa bildigim gibi, baskalarindan gore gore ogrendigim sekilde
kafama gore dokuman hazirlayacagim, ben dizgi uzmaniyim diyorsaniz, o
zaman openoffice gibi WYSIWYG (what you see is what you get) tarzi bir
program kullanmalisiniz. LyX gibi WYSIWYM (what you see is what you
mean) programlari degil.

Bir de 3. bir alternatif var: O da LaTeX dilini ogrenmek ve LyX yerine
ornegin Kile kullanmak (benim gibi) o zaman hazirladiginiz dokuman
uzerinde her turlu kontrole sahip olacksiniz ama tabi hersey zamanla,
mikrosoft office'ten kalan aliskanliklari yenebilmek yonunde caba
gosterek.

Bu konuda (ingilizceniz iyise) size motivasyon olmasi ve bazi
gercekleri gostermek acisindan su
belgeyi okumanizi tavsiye ediyorum: "Word Processors: Stupid and
Inefficient" (http://ricardo.ecn.wfu.edu/~cottrell/wp.html).

Son olarak LyX'i ogrenmeye yeni basladiysaniz bence bu programi
bosverin ve bastan adam gibi LaTeX ogrenin. Bunun sebeplerine simdi
girmek istemiyorum ama merak eden ve LaTeX ogrenmeye nereden
baslayabileceklerini ogrenmek isteyen arkadaslar olursa  ayri bir
baslikta anlatabilirim sonra.

Iyi calismalar
A. Talha YALTA