[Pardus-kullanicilari] Ekran Driverleri

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
27 Oca 2007 Cmt 12:47:29 EET

27.01.2007 tarihinde Kaptan <aliriza at dalar.biz> yazmış:

>    İnternetten pardusta kullanabilmem için Nividia driver denemesini
> indirdim
> ama daha sonra başladım ekran kartı ile ilgili bir bölüm aramaya.
>  yok yada ben göremiyorum Sanırım windows alışkanlığımdan dolayı kolay bir
> seçenek arıyorum.
>      Denetim masası + Görüntü birimini tıkla + ayarlara gir + gelişmişi
> seç + bağdaştırıcıyı seç + özelliklere gir  + sürücüye gel ve güncelleştir
>  Bütün bunları sadece yolunu göstererek yapıp bitiriyorsunuz
>
>    Pardustayım + nereye gireceğim bilemiyorum çünki böyle bir seçenek
> varmı yok mu onu dahi bilmiyorum.

> [...]

nvidia driverlarını kurmak için resmi depodaki driverları kullanmalısınız.
bunun için
tasma>sistem seçenekleri>program ekle/kaldır'ı açın arama çubuğuna "nvidia"
yazın
gelen sonuçlardan nvidia-glx, nvidia-kernel ve nvidia-tools paketlerini
işaretleyin.
sonu -old ile biten paketleri seçmeyin. ama eğer ekran kartınız tnt vs eski
bir kartsa onları seçebilirsiniz.

daha sonra paketleri kur seçeneğini tıklayın.

kurulum bittikten sonra bir konsol açın(alt+F2 tuşlayın, gelen pencereye
konsole yazıp enterleyın).
konsolda root olarak (su yazın enterlayın root parolanızı girin)
nvidia-xconfig komutunu verin.

açık tüm pencerelerinizi kapattıktan sonra ctrl+alt+backspace tuşlayın ve
grafik ekran tekrar başlasın.

nvidia logosunu görürseniz her şey normaldir. geçmiş olsun...