[Pardus-kullanicilari] make install ve bulunamayan dosya

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
27 Oca 2007 Cmt 01:52:54 EET

Fri, 26 Jan 2007 21:52:35 +0100, "selim ok" <selimok at gmail.com> :

> In file included from mysql/src/TMySQLServer.cxx:23:
> /usr/include/mysql/my_global.h:318:24: asm/atomic.h: No such file or
> directory
> gmake: *** [mysql/src/TMySQLServer.o] Hata 1
> Bu dosya /usr/src/linux-2.6.18.6-71/include/asm icinde usluca duruyor
> ama derleyeci bulamiyor. Nedeni hakkinda bir fikri olan var mi acaba?
> Baska bir bilgiye ihtiyaciniz var mi?
Problem programdan degil, MySQL'in yeni cekirdek politikasiyla
uyusmamasindan kaynaklaniyor. MySQL cekirdegin kendi alani (kullanici
alani degil) olarak tanimlanmis bir dosyayi kullanmaya calisiyor, yeni
cekirdeklerde bunun yapilmamasi gerekiyor artik.

Ben de ayni sorunu baska bir programla yasadim birkac gun once.

Gecici bir cozum olarak orada duran atomic.h dosyasini
elle /usr/include/asm altina kopyalayabilir/linkleyebilirsiniz ama
sonra varligini unutmayin, kalici bir cozum oldugunda oradan silmeyi
ihmal etmeyin.

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693