[Pardus-kullanicilari] Pardus-kullanicilari Toplu Mesajı, Sayı 12, Konu 489

MURAT TOYGAR murattoygar at gmail.com
26 Oca 2007 Cum 20:50:50 EET

lYnt: Pardus-kullanicilari toplu
selimimre at gmail.com>

> [...]
>
> 2. kaffaine veya mplayer'dan bir şikayetim yok sadece codec motoru veya ayaralrını bulamıyorum (sanırım) veya belkide buluyorm ama alışık olmayınca anlayamadım, sonuçta film ve dizileri oynatıyor ama XPdeki codecler kadar başarılı değil, çoğunlukla kareleşmeler filan oluyor...

acronis true image ile aldığın imaj diyelim 5 gb bunu normal
sıkıştırmasız aldığında zaten 2,5- 3 gb tutar bir de image alırken
seçeneklerden sıkıştırırsan daha da düşer . aldığınız imajı
kaydedeceğiniz dosya sisteminin önemi yok yani windows dizinlerinin
birine konabilir tabi ayrıca grubu olmayan bir hdde grub oluşturmak
için bir live cd ye ihtiyacınız var . yapabilecek bir gönüllü mesela
grubu 3- 5 mb hakkı neyse ayrı yazsa da bir cdye yaksak güxel olurdu
her zaman grubu uçurma ihtimalimiz işten bile değil.imajı recovery
yaparken eski disk alanının ölçülerini değiştirebilirsiniz mesela eski
imaj 5gb recover de bunu 7 gb olarak değiştirebilirsiniz
grub kurmayı ben ubuntu cd ile (aynı zamanda live cd olduğu
için)anlatayım.------Alıntıdır denemedim -----
-terminalde # sudo grub
                      # find /boot/grub/stage1
                     bu komut sonunda (hdx,x) çıkar (pcye göre xler
değişir )aynen aşağıdaki komuta eklenir. şöyle:
                       # root(hdx,x)
                       #setup (hd0)
   bu grub.conf dosyasının yerine göre (az önce yerini bulmuştuk)
birinci diskin mbr sine grub boot loaderini oluşturur
                       #quit
                        #reboot

 ayrıca ubuntu live ile sabit diskteki pardusun grub.conf yada
herhangi bir dosyayı düzenleyebilirsiniz.masaüstünde bir klasör
oluşturup (ismi mesela pardus)bu klasöre diski bağlarız. örneğin
pardus hda3 te ;
                       #sudo mount  /dev/hda3 $HOME/Desktop/pardus
(boşluklara dikkat)
                       #sudo gedit /etc/X11/grub.conf  ile
grub.cofdaki değerler değiştirilebilir