[Pardus-kullanicilari] USB disk mount (NTFS) sorunu

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
26 Oca 2007 Cum 00:44:21 EET

Merhaba;
25 Oca 2007 Per 17:25 tarihinde, Gultekin Komanli şunları yazmıştı:
> Bir kaç yıldır USD hard-disk kullanıyorum, genelde 6-8 GB bilgi transferi
> yapıyorum ve bugüne kadar böylesi bir sorun olmadı -  kayıt işlemi bittiyse
> diskin ışığı sönüyor ve kabloyu çıkarıyorum.

Emre bey haklı, sisteminizin o anki yük durumuna göre belirli bir miktarda
veri ön bellekte kalıyor, güvenli kaldır bu verinin de transferini sağlayıp
cihazı sistemden ayırıyor..

Pardus altında vfat (fat32) disklerin -tavsiye edilmese de- güvenli kaldır
işlemi yapılmadan ayrılması durumunda veri kaybı riskini azaltacak bazı
mekanizmalar mevcut, ama ntfs için böyle bir özellik de yok.

Ayrılabilir disklerde güvenli kaldır'a alışmanız sizin açınızdan önemli, bu
işin doğru yolu bu..

ekin.