[Pardus-kullanicilari] Macbook ve Pardus

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
25 Oca 2007 Per 07:52:39 EET

24 Oca 2007 Çar 22:10 tarihinde, Ekin Meroğlu şunları yazmıştı:
> 23 Oca 2007 Sal 20:02 tarihinde, Ali Işıngör şunları yazmıştı:

> Ali bey işe Pardus Geliştiricisi olarak bakarak "Çözüldü" yazmış, son
> derece haklı : Pardus tarafında sorunlar çözüldü, altyapımız hazır. Proje
> yöneticimiz Erkan bey ne zamandır Macbook kullanıyor, Pardus- 2007 ilk
> çıktığında da kurulum testleri bu cihaz üzerinde yapıldı.

Herhalde 6 aya varan zamandır MacBook üzerinde sadece Pardus kullanıyorum.
Ever, diskin bir kısmında MacOSX yüklü, ama hiç açmıyorum desem yeridir.
Temel kurulum öncesi ve sonrasında yapılması gereken bazı şeyler var. Bunları
belgeleyelim mi, yoksa MAC için özel bir CD mi çıkaralım konusunda MacBook
taşımasını yapan sevgili Barış Metin ile bir karara varamamıştık, öylece
kaldı. Sanırım önümüzdeki günlerde yaptıklarımı belgelemek için motivasyon
oldu sayın Buğrahan Korkmaz'ın talebi. Bir de kurulum sonrasında bazı
özellikleri çalıştırmak için (kimisi pis) bazı hack'ler yapmıştım, onları da
belgelerim bu şekilde.

Şu anda çalışmayan hedeler şöyle:
* Fn tuşunu aktif hale getiremedim, bunun yerine elma tuşunu kullanıyorum.
Nasırım bir kernel yaması gerekiyor bunun için, bizde de yok; emin değilim.
* Mikrofonu çalıştıramadım, bir-iki yöntem bulmuştum, ama yeterince
uğraşamadım
* Uykudan uyanınca ekranın lambasını açmıyor, bu nedenle askıya aldırma
çalışmıyor

Denemediklerim:
* Projeksiyon çıkışı ve çift ekran (fazla sorun olacağını sanmam)
* Firewire (ama çalışacağından eminim)

Geri kalan herşey gayet hoş çalışıyor.

"MacBook iyi midir?" sorusuna yanıt olarak: Evet, bence çok hoş bir makine.
Beyaz MacBook'ların meşhur "pislenme" sorununu saymazsak malzeme ve yapım
kalitesi üst seviyede. Kullanımı kolay, hızla alışabiliyorsunuz. Evet, tuş
eksiklikleri var, ama alışınca artık PC'ler size acayip gelmeye başlıyor. Tek
dezavantajı fiyatı, biz bu cihazı test için aldığımızdan parasını ben ödemek
durumunda değildim; ama parasını verecek olsam da MacBook (hatta Pro) almayı
düşünürüm. Tavsiye ediyorum.

Hem isterseniz Pardus - MacOSX - Vista gibi üçlü açılan bir hale de
getirebilirsiniz. Ama şimdiden söyleyeyim, siz de benim gibiyseniz yalnızca
Pardus kullanırsınız üzerinde...

İyi çalışmalar

--
Erkan Tekman