[Pardus-kullanicilari] pardus benim /dev/pts/0 ımı dinlemesin

selim ok selimok at gmail.com
24 Oca 2007 Çar 11:31:54 EET

Sayin Begiter,
Bende uyariniz icin tesekkür ediyorum. Tam burda Gültekin Bey cözüm önerisi
verirken, hata raporunda Caglar Bey'de ayni öneriyi verdi ve sizin
uyarinizin aynini yapti.

Öncelikle sorunuza yanit vereyim. Bu pencerenin ekrana cikmasini
engelleyemedigimiz gibi ses cikarmasini da engelleyemiyoruz. Hatta kactane
konsol varsa oraya da düsüyor iletiler, iki satir komut yazmaya calisiyorum
mesela hepsi yarim yamalak oluyor, mesela sud yazdigim sirada uyari düsüyor
ben o pisi bi yazarken yine hata düsüyor sonra yine devam. Acikcasi
inanilmaz rahatsizlik verici.
Cikan bip seslerinin de ne kadar siniz bozucu oldugunu siz hayal edin :)

Isin cok ama cok garip noktasi su. Hata raporunda da belirttim, su anda
kullandigim Pardus'ta bu hata mesajlarini almiyorum. syslog.conf dosyasinda
hic bir degisiklik yapmadim. Yani mesajlari ben engellemiyorum. Bu durumda
bunun iki anlami olabilir, ya sürekli uyari basan sistem yada su anda
kullandigim sistem bir nedenden ötürü hatali calisiyor.

Ayni islemciyi kullanan bilgisayara dünden önce yükledigim pardus 5 dk
icinde islemci isindi uyarisi verirken, 3 haftadir kullandigim bu pardus
simdiye kadar hic vermedi bu uyariyi (en azindan grafik ekranda ve sesli
uyariyla vermiyor, bu hata iletileri tty1'e düsüyor).

Benim bundan cikardigim sonuc su. Islemcinin isinmasi tek basina bir etken
degil ki zaten 5-6 sene önceki bilgisayarimin anakartinda bile islemci cok
isindiginda sistemi kapatma özelligi bulunuyordu, öyle olsaydi simdiye kadar
belli belirsiz sistemimin kapanmasi gerekirdi. Islemcimin sicakliginin
anormal oldugunu uzun süredir kabullenmis durumdayim, zaten bunun icin
lm-sensors kurdum ve bir karamba temasini yeniden uyarlayarak islemci
sicakligini fan hizini ara ara kendim takip ediyorum. 62 dereceyle baslayip
72.dereceye kadar gidiyor ki, bence saglikli bir durum olmasada simdilik
calisiyor :) Sonuc olarak hata mesajlarini tetikleyen sey islemcinin
isinmasindan, syslog.conf icindeki emerge satirindan baska birsey olmali.
Iste bende bunu ortaya cikarmaya calisiyorum :)

Iyi calismalar,
Selim