[Pardus-kullanicilari] Fwd: win + ubuntu + pardus 2007 grub 17

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
23 Oca 2007 Sal 21:01:49 EET

---------- Forwarded message ----------
From: ahmed yasar <yasar.tuncez at gmail.com>
Date: 23.Oca.2007 20:57
Subject: Re: win + ubuntu + pardus 2007 grub 17
To: pardus-kullanicilari at uludag.org.tr

Merhaba,
Aşağıda gönderdiğim maildeki problemimi maalesef biraz uzun yollu çözdüm:
Pardus 2007'yi yeniden kurdum. Bu kez kurulum esnasında sorulan grub
yüklemesi sorusuna mbr ye yükle şeklinde cevaplandırdım. Ancak bu kez de
sadece windows ve pardus 2007 nin seçimine izin verilen grub menüsüyle
karşılaştım. Pardus 2007 ile sistemi açıp mount komutuyla (ya da fdisk -l
ile) disk partisyonuma baktım. Daha sonra (k)ubuntu'nun yüklü olduğu disk
partisyonunu buldum ve burada /mnt/sdaX/boot/grub/menu.lst dosyası ile
Pardus'un menu.lst'sini karşılaştırdım. Ubuntu'nun yüklü olduğu disk
partisyonu farklı bir isim almıştı: önceden /dev/sda2 şimdi /dev/sda3 .
Buna göre Pardus 2007'nin menu.lst'sine (k)ubuntu'daki menu.lst'nin ubuntu
ile ilgili satırlarını ekledim. Ancak bu eklediğim satırlardaki (hd0,3) leri
(hd0,2) şeklinde ve /dev/sda4 leri /dev/sda3 olarak değiştirdim.
Sistemi yeniden başlattığımda grub'a ubuntu seçene(kleri)ğinin geldiğini
gördüm. Ubuntu'dan sistemi açtığımda doğal olarak fsck başladı (Muhtemelen
atanan disk partisyonunun değişmesinden kaynaklanıyordu) ve fsck işlemini
tamamladıktan sonra root kısmı hatalı vs.benzeri bir hata verdi. Sistemi
reboot et mesajı çıktı. Reboot ettiğimde sorun gitmiş ve hem win, hem
ubuntuma hem de pardus'uma kavuşmuş oldum :)

23.01.2007 tarihinde ahmed yasar <yasar.tuncez at gmail.com> yazmış:

--
yaşasın linux

--