[Pardus-kullanicilari] Paketler

HAKAN ARIN hakanarin at gmail.com
23 Oca 2007 Sal 15:33:06 EET

Sanırım daha önce internete bağlanamama probleminden ötürü benimde yapmış
olduğum gibi yapılabilir.

adresten dizin ağacı ile birlikte tüm dosyaları indirilir. Eğer üniversitede
Windows kullanılıyor ise indirilen .py uzantılı dosyaların sonuna
.txtuzantısıda eklenmiş olabilir. Eğer böyle birşey olursa .txt
uzantılarını silmeniz gerekmekte.

Daha sonra bu dosyaları dizin yapısını kaybetmeden ev(Home) dizininize
atabilirsiniz.

Sonrasında Klasörünün içine girip pspec.xml dosyasını açıp bazı
değişiklikler yapmamız gerekmekte.

Öncelikle Bu ( <IsA>category</IsA> ) satırın hemen altına şu ( <PartOf>
PartOf</PartOf> ) satırı eklememiz gerekmekte.

Daha sonra pspec.xml dosyasının içinde indirilmesi için bir dosya linki
görür iseniz o dosyayı indirin ve ev dizinine koyun. Daha sonra
pspec.xml dosyasının
içindeki indirme adresini
/home/kullanıcı_adınız/indirilen_dosyanın_adişeklinde değiştiriniz.

Daha sonra komut satırına geçerek pspec.xml dosyasının olduğu yerde pisi
build pspec.xml komutunu verin.

Bu işlemlerin sonunda build yaptığınız yerde pisi paketi oluşacak.

Tabi derleyeceğiniz dosyaların bağımlılıklarını bulup onlarıda derlemek ayrı
bir sorun. Bu ancak benim gibi internete eriÅŸemediÄŸim bir durumda modem
sürücülerimi derlemek için kullanıldığında çekilebilecek bir eziyet gibi
görünüyor. Ama eğer pisi dosyası olmayan önemli bir dosya contrib deposunda
mevcut ise bir veya iki dosya için çekilebilecek bir eziyet. Bu (
http://paketler.pardus.org.tr/
) depodanda bağımlılıkları takip edebilirsiniz.

Tabi ben bunları önce sürüm pisi dosyalarında yapmıştım. Eğer şu anda bir
değişiklik olmadı ise aynı şekilde yapılabilmesi gerekmekte. Hatırladığım
bunlar idi bir hatam var isede düzeltilebilir.

Herkese kolaylıklar diliyorum.