[Pardus-kullanicilari] VirtualBox

Hasan Ozcelik hasanozcelik35 at gmail.com
23 Oca 2007 Sal 01:38:58 EET

23.01.2007 tarihinde Ahmet Emre Aladağ <aladagemre at gmail.com> yazmış:

>  Eğer windowsa öntanımlı olan 192MB belleği verdiyseniz, pardusa 64 mb ram
> kalacaktır. Bu durumda en az 256 mb ram isteyen pardusun kilitlenmesi doğal.
> Yani sisteminizde bu şekilde sanal makine kurabilir misinz bilemiyorum.
> Windowsa verdiğinz belleği düşürmeye çalışın...

Ön tanımlı bellek miktarını düşürünce sorun çözüldü.
Diğer bir konu,örneğin win kuruyorsak virtualbox ayarlarından yeterli
kapasitede (Ben 3 Gb  ayırdım)  hard disk alanı  belirleyip ayarlamak
gerekiyor.
Daha da önemlisi,eğer tam verimle 2. bir işletim sistemini virtualbox
üzerinden kurmak istiyorsak,512 Mb Ram ideal olur.256 Mb çok tatminkar
değil.
Ayrıca,bu uygulama bence  çok önemli bir aşama:
Artık,Windows'a linux konuk etmek yerine,Linux'a  Win dahil başka işletim
sistemi konuk etme dönemi  başlamış oluyor.
Paketi bu hızla hazırlayıp sunan geliştirici başta olmak üzere emeği geçen
herkese  çok teşekkür ediyorum.Bu  dileğin,diğer Pardus kullanıcıları için
de geçerli olduğuna inanıyorum.
Tekrar teşekkürler,iyi geceler.
Saygılarımla.

--
Özgürlük için   http://www.pardus.org.tr/

Değişik bir etkinliğe gereksinim olursa:
http://www.armoni-grup.com/