[Pardus-kullanicilari] Yanýt: Re: KDE baþlamýyor

Ferit Mayat�rk fmayaturk at yahoo.de
22 Oca 2007 Pzt 01:49:57 EET

uyarın için teşekkür ederim. yanıtlarımda re: re: şeklinde eklemeler yapıyordur endişesiyle, sırf konu adıyla yanıtlamıştım, artık bunu düzeltiyorum. Onur'un önerisini de senin korkutmalarının da katkısıyla şimdilik denemeyeceğim. nasılsa misafir oturumunda rahat rahat çalışıyorum. konuyu bir de 18 mart ünv.de bir hocaya danışmayı planlıyorum. çözebilirsem buraya yazacağım.

selim ok <selimok at gmail.com> wrote: Ferit Bey,
cevap vermeden önce su hatirlatmayi yapmak isterim, lütfen konuyla ilgili verdiginiz tüm cevaplari cevap ver,yanila, reply vs. seklinde yapin, konu basligini degistirmeden, yoksa mesajlar daginik sekilde geliyor, e-posta programi iletileri gruplayamiyor.

Benim bildigim baskta türlü söylenmedigi sürece komutlari herhangi bir konsolda uygulayabilirsiniz. Bilgisayarinizi normal sekilde actiktan sonra (ister misafir kullanici ister ctrl+alt+f1 f2 f3 vs. kisayollarinu kullanarak tty konsollarindan birine düstükten sonra) su komutu ile root olun, sonra verilen komutu yazin. Ama dikkatli olmaniz gereken sey sonundaki  XXX kismina sisteminizin kurulu oldugu diski yazmaniz gerektigi. Örnegin pardus bende sda2 üzerinde kurulu. benim   fsck.ext3 /dev/sda2 yazmam gerekiyor.

Ancak diskiniz üzerinde ne kadar önemli veriniz varsa yedeklemenizi siddetle tavsiye ediyorum nitekim bu komutu girdikten sonra gelen uyari tüylerimi ürpertti :)

****DİKKAT!!!!  e2fsck'nın bağlı bir dosya sisteminde çalıştırılması
ÇOK CİDDİ hasarlara sebep olabilir.****

Gerçekten devam etmek istiyor musunuz? (e/h)? hayır

Ben tabi hemen hayir dedim :D

Iyi calismalar,
Selim

2007/1/22, Ferit Mayat�rk < fmayaturk at yahoo.de>:1- bu öneriyi misafir oturumunda kurulum  cd.sini takıp konsoldan yapma olanağım var mı? (ben bilgisayarı kurulum yapar gibi cd.den boot ederek açtıktan sonra Onur'un önerisini yapmam gerektiğini sanıyorum da!) varsa anlatır mısınız? bu komutu hangi dosya altında vermem gerekiyor? yoksa konsol ilk açıldığında bulunduğumuz home dizininde mi bu komutu yazmalıyım?
 2- sandığım gibiyse Onur'un önerisini uygulamak için kurulum cd.sini takıp bilgisayarı çalıştırdığımda hangi seçeneği seçmem gerekiyor?
  3- misafir oturumu ile başladığımda sorun yaşamıyor olmam dosya sistemimin zarar  görmemiş olma olasılığını düşündürmez mi?

Özgürlük icin, özgür isletim sistemi... http://www.pardus.org.tr _______________________________________________