[Pardus-kullanicilari] pisi ve openoffice

r.e.g. rklm at elektrik.gen.tr
20 Oca 2007 Cmt 11:30:37 EET

> ---- selim ok <selimok at gmail.com> demiş ki:

> Eger CD'den kurduguz paket calismadiysa, her ihtimale karsi depo'dan kurun
> paketi, indirmek biraz uzun sürecek ama bir ihtimal bu sekilde
> halledebilirsiniz. Umarim yanlis yönlendirmiyorumdur.
>
> kurulum boyutu 400 mb gozukmesine ragmen (pisi paketi 80 mb) hdd imde 1 mb

> Pisi paketi sikistirilmis oldugu icin böyle gözükmesi normal. Sabit
> diskinizde 1 mb bile yer azalmasi olmadigina emin misiniz? Diskiniz farkli
> bölümlerden olusuyor ve kullanici dizininizle, kök dizininin bulundugu
> [...]

aslında asıl sorun yaptıgım openoffice guncellemesinin
calismamasiydi.... openoffice acil olarak lazım oldugu icin onun sorunu
nedir diye ugrasmak yerine calistigini bildigim paketi kurmak istedim...

biliyorum, pisi sıkıstırılmıs paket daha oncede yazdıgım gibi
sıkıstırılmıs hali 90 mb kurulmus hali ise 400 mb civarı bir sey..
openoffice kaldırdıgım zaman dogal olarka 400 mb civarı bir bos alan
cikmasi gerekiyor. ancak bu olmadi bunu nasil bildigime gelince "df"
komutu disk boyutları hakkında bilgi verir...;)
open office i cddeki pisi paketinden kurdum ancak bir 400 mb lik yer
daha kapladı... pisi nin kullandıgı bir temp, cache felanmı var..."pisi
-h " ile gozuken komutları inceledim ve ordan temizleme ile ilgili
komutları calistirdim ancak pek sonuc degismedi...

ben bu konuda bilgi ve yardim istiyorum...

bu arada disk alanı sorunuma temizlik konusunda yardımcı olamıyorsan
adresimi vereyim bana bir tane hdd al yolla ;)