[Pardus-kullanicilari] İşlemci hızını sistem yoğunluk durumuna göre ayarlama...

Furkan Duman coderlord at gmail.com
18 Oca 2007 Per 13:12:04 EET

On 1/18/07, Guney Can Gokoglu | gCg <guneycan at gmail.com> wrote:
> Laptoplarda batarya ile çalıştıkları zaman belirli özelliklerden
> tasarruf etmek gerekiyor. Sistem yoğunluğuna göre işlemci hızını
> belirli zamanlarda düşürüp belirli zamanlarda çıkaran deamonlar mevcut
> ancak hepsi kernelde belirli ayarların açık olmasını istiyor.
>
> Ben iki tanesini denedim ancak başarısız oldum.
> http://cpufreqd.sourceforge.net/
> http://www.deater.net/john/powernowd.html

Pardus'ta bahsettiğiniz uygulamalar zaten var ve kernel bu özelliği
destekleyecek biçimde derlenmiştir. Governor olarak adlandırılan bu
yazılımlar, eğer sisteminiz işlemci frekans ayarlamasını
destekliyorsa! sistemin açılışında otomatik olarak yüklenirler.

Daha sonra KPowersave uygulamasını kullanarak işlemci frekans ayarlama
davranışını değiştirebilirsiniz.

--
Furkan Duman