[Pardus-kullanicilari] Cedega'nýn PiSi paketinin hazýrlanmasý ne kadar doðru?

Ali Iþýngör isingor at gmail.com
15 Oca 2007 Pzt 19:35:21 EET

On 1/15/07, Chriseba Lid'Asgar <chriseba at gmail.com> wrote:

> İyi günler.
>
> Yardım kanalında bir kaç kişiyle bir konu hakkında tartışırken, bir sonuca
> ulaşamadım. Bu konu hakkında bilgi edinmek istiyorum.
>
> Rahatlıkla RPM paketlerinden ve biraz zorlanarak da kaynak kodundan PiSi
> paketi hazırlayabiliyorum. Pardus'a geçtiğim zamanlarda çektiğim büyük bir
> sıkıntı vardı; oyunlar.
>
> Cedega bu işi çözüyor ama Cedega iki yolla edinilebiliyor. Birinci yol,
> CVS'den derlenmesi ki, forumlarda da bunu denedik ve hatalarla
> karşılaşıldığı yazıldı. İkinci yol üsse teknik destek hizmetiyle beraber
> [...]

Açıkça sorduğun için teşekkürler.

Sorduğun konu hakkındaki "kişisel" görüşlerimi aktarayım. Eğer Cedega'yı
kullanmak için iki yol varsa ve bunlardan biri kaynak kodlarını derlemek,
diğeriyse korsan paketini kullanmaksa, bizlerin tavrı "paketi derlemek"
olmalıdır. Bir yazılımı derle(ye)memenin alternatifi "emek hırsızlığı"
olmamalı...

Sanırım benim dışımdaki tüm geliştiriciler şimdi söyleyeceklerimin altına
imzalarını atacaklardır: Biz özgür yazılım savunucularının, birtakım 0 ve
1'lerin paylaşımının da ötesinde bir "ahlaki tavır" sergilediğimizi
düşünüyorum. Bu ahlaki tavır, sadece yazılım tekellerine ya da bilginin
mülkiyetine karşı bir duruşu değil; bilgiyi üretene karşı da bir saygılı
yaklaşımı da içeriyor. Hele hele bu bilginin üreticisi, ürettiğini diğer
insanların paylaşımına açmışsa, onun emeği konusunda çok daha hassas
davranmamız gerekir diye düşünüyorum...

Cedega örneği LGPL lisansı açısından bazı sakatlıklar içerse de, onların
yazılımlarını dağıtma biçimlerine saygı duymamız gerekir.

Bu nedenle senden kişisel  talebim, yazılım korsanlığını içeren yöntemleri,
ne forumlarda ne de kişisel sitende diğer insanlarla paylaşmaman yönünde
olacak. Ama şunu da söyleyeyim, bunun aksini yapmanın senin bu forumlara
erişim hakkının durduracağını da sanmıyorum. Sadece içimizden sana karşı
olan kişisel duygu ve düşüncelerde olumsuz bir yönde değişim olur. Bence bu,
forumlara erişim hakkını yitirmekten daha büyük bir kayıptır...

Saygılarımla
Ali Işıngör