[Pardus-kullanicilari] grafik kartı problemi

selim ok selimok at gmail.com
15 Oca 2007 Pzt 15:49:29 EET

Sanirim bu arada kimseden cevap alamadiniz. Acikcasi bende pek bisey
bilmiyorum ATI ekran kartlari ile ilgili.
Öncelikle su adresi vereyim, orda ATI ekran kartlari ile ilgili bilgi var ve
sizin kartinizinda sürücüsü oldugunu yaziyor.
http://209.85.129.104/search?q=cache:H9gdtcjUrX8J:www.pardus-wiki.org/index.php/NASIL:ATI_surucu_kurulumu+pardus+ati&hl=tr&gl=tr&ct=clnk&cd=1

Bunun disinda, simdi kurulumu yaptiginiza göre, bilgisayari grafik ekranda
acabiliyorsunuz demektir. O zaman öncelikle Pardus Menüsü > Programlar >
Sistem > Daha Fazla Uygulama > Dosya Yöneticisi - Yetkili Kullanici 'yi
acin. Burdan adres satirina /boot/grub yazin. Oradaki grub.conf dosyasini
acin. Asagidaki gibi paragraflar olmali.

title Pardus 2007
root (hd0,1)
kernel (hd0,1)/boot/kernel-2.6.18.5-67 root=/dev/sda2
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60splash=silent,fadein,theme:pardus
console=tty2 mudur=language:tr quiet
initrd (hd0,1)/boot/initramfs-2.6.18.5-67

Orada Pardus 2007 yazan kisimda (zaten güncelleme yapmadiysaniz yalnizca
Pardus 2007 secenegi vardir, güncelleme yaptiysaniz Pardus 2007 [2.6.18.6-XX]
yazar)
mudur=language:tr
yazan kismi
mudur=safe,language:tr
olarak degistirin.
Böylece bir sonraki acilista bilgisayariniz konsolda acilacak.
Bundan soran bilgisayarinizi kapatmadan önce, verdigim adreste Ati Pisi
Paketinin Kurulmasi kismina kadar tum islemleri yapin. Sonra kalan islemler
icin, yazilmasi gereken komutlari bir yere düzgünce not edin, yanlis
yazmamaya dikkat edin. Bu komutlari root olarak girmelisiniz. Size kullanici
adi sorulan kisma root yazarak bunu yapabilirsiniz. Yada normal kullanici
adi ve parolanizla giris yapip sonra su komutu ile root olabilirsiniz.

Bilgisayarinizi kapatin, ekran kartini degistirin ati'yi takin.

Bilgisayarinizi yeniden baslattiktan ve orada yazili olan degisiklikleri
yaptiktan sonra. Son olarak

nano -w /boot/grub/grub.conf

yazin, ve daha önce degistirdigimiz mudur=safe,language:tr kismini eski
haline getirin yani, mudur=language:tr yapin.

Bundan sonra bilgisayari yeniden baslatin. Olmasi gereken olursa biseyler
görürsünüz yoksa, baska biseyler düsünmek durumunda kalacagiz.
Ayrica eger bilgisayariniz safe modda baslatmaniza ragmen, grafik ekranda
düzgünce acilirsa, islemleri grafik arayüzde de yapabilirsiniz, yok grafik
ekranda acmaya calisir ve takilip kalirsa, o zaman ctrl+alt+f1 yada
ctrl+alt+f2 tuslarina basarak konsola gecmeye calisin. Eger gecmezse zaten
durum sakat demektir. :) Bana kizip sinir atabilirsiniz :D

Bu yazdiklarimi yapmadan önce yazdigim olasi hatali seyleri birisinin
düzeltmesini bekleyebilirsiniz. Aslinda yapilanlar pek riskli seyler degil
ama yinede uyarayim.

Iyi calismalar
Selim

15.01.2007 tarihinde Enis AKCAM <enisakcam at ttnet.net.tr> yazmış: