[Pardus-kullanicilari] Chip

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
12 Oca 2007 Cum 19:48:20 EET

12 Oca 2007 Cum 19:14 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:
Bu tamamen Türkçeleştirme çabası ile ilgili. Yazının ilerleyen bölümlerini dikkatle okuyunca (İngilizce'si RAM olan kelimenin rem diye ifade edildiği kısmı kastediyorum) Türkçe'nin ve Türkçe karakterlerin kullanılmasına dikkat edildiğini görebilirsiniz.

>  Neden öyle yazıldı bilmiyorum ancak Linux kelimesi özel isim olduğu
> için Linux olarak yazılırsa daha doğru olur.
O zaman İngilizce'de Türkiye niye Turkey diye yazılıyor? İngilizce'deki USA niye ABD diye yazılıyor? SSK niye SSO niye çevriliyor? İngilizce bir kelimeyi kuralları ve söyleyeni bakımından Türkçe olan bir cümlenin ya da ifadelerin içerisinde kullanmak, özellikle ve bilinçli olarak öyle yapılmadığı sürece bir hatadır. Linux Türkçe olmayan bir kelimedir (zira henüz dilimizde x harfi yoktur), ve Türkçeleştirme çabalarının bir ürünü olarak Linuks diye kullanılabilir (ya da arzu edilirse, bilinçli olarak yapıldığı sürece Linux diye de kullanılabilir), tamamen tercih meselesidir.