[Pardus-kullanicilari] openoffice kelime iþlemci

S.Çaðlar Onur caglar at pardus.org.tr
10 Oca 2007 Çar 14:22:19 EET

10 Oca 2007 Çar 14:18 tarihinde, Ünal Özüm şunları yazmıştı:
> İşim gereği başka insanlara makaleler göndermem gerekiyor.
> Bu makalelerin önemli bir kısmı .doc formatında talep ediliyor.
> Ben pardus kullanıyorum xp yüklü makinem yok.

İşiniz gereği OpenOffice yetmiyorsa/yeterli gelmiyorsa/sorun yaratıyorsa
crossover office isimli ticari ürünü satın alıp pardus üzerine lisanslı
microsoft ofisininizi kurup/kullanabilirsiniz

> Openoffice kelime işlemcisinde yazdığım makaleleri gönderdiğim adreslerden
> bana sayfa düzeninin sayfa başlarının satır aralarının değişik ve düzensiz
> olduğu yanıtları gelmeye başladı.
> Bende xp yüklü bir arkadaşımın makinesinde denedim ve gördüm ki:
> Sayfa kenar ayarları  aynı olduğu halde sayfa başları aşağı kaymış,
> paragraf başları yer değiştirmiş.

Bu dosyalardan özel olmayanlarından birkaç tanesini hata.pardus.org.tr'de bir
hata açıp eklenti olarak eklerseniz openoffice geliştiricileri ile irtibata
geçip sorunun ne olduğunu bulmaya çalışabiliriz sanıyorum.

> Bu sorunu yani görsel birebirlik sorununu nasıl halledebiliriz?
> Göndereceğim bir yazının okuyucunun xp makinesinde benim pardusda gördüğüm
> yazdığım ve ayarladığım şekilde görmesini nasıl sağlarız?

Onlarada OpenOffice kurup açık ve standart olan OpenOffice formatını
kullanarak :)

> Bu biraz karakter büyüklüğü ile de ilgili sanırım? Times New Romansa kelime
> iÅŸlemci de birebir uyan karakter hangisidir?
> Bir başka konuda xp de Times New Romans karakteri ile yazılmış yazıyı
> kelime işlemcide açtığımda, yazı karakteri bölümünde, Times New Romans
> görünüyor ama aslında kelime işlemcide yazı yazarken bu yazı karakter
> seçeneği yok -ya da bende yok. Mümkünse, bu yazı karakteri seçeneği nasıl
> eklenebilir. Tahminimce bu yazı karakterlerini eşleştirdiğimde görsel
> birebirlik sorunu hallolacak.

corefonts.sf.net adresinde bu fontlar var, fakat bu fontlar Microsoft
firmasının patenli fontları olduğu için biz dağıtımını yapamıyoruz, sizde
elinizde lisanslı microsoft işletim sistemi yoksa yasal olarak
kullanamıyorsunuz

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/