[Pardus-kullanicilari] onboard ses kartı ve 4.1 ses sistemi

Gorkem Gozukeles gorkem83 at gmail.com
8 Oca 2007 Pzt 14:07:31 EET

Merhaba;
Benim epox anakart üzerinde, Nvidia nForce2 cipsetli CMI9739 onboard ses
kartım var. Yani genel anlamda nitelendirecek olursak AC97 onboard ses
kartım var. Bu ses kartımı 4 yıldır creative 4.1 ses kartı ile kullanıyorum.
Bildigimiz uzere onboard ses kartları ile bu tür ses sistemlerine kullanmak,
tüm hoparlorden birden kaliteli ses almak normal şartlar altında imkansız.
Bu olayı yazılımlar ile cozuyoruz. (bu anlattığım olayın mp3ler için geçerli
olduğunu biliyorum. yanılmıyorsam mp3 2 kanallı ses destekliyor) Ornegin
media player 2.5 yıldır mp3leri 4 kanaldan da ses cıkacak cekilde
ayarlanmıs, 2006 basında piyasaya cıkan winamp surround programı da bu
problemi ortadan kaldırarak mp3leri 4.1 ses sitemi ile dinleme imkanını
sunmaya başlamıştı.

Biraz uzattıktan sonra sorumu sormak istiyorum. Bu soru defalarca sorulmuş
ve tam olarak neticeye bağlanamamış veya bazı duzenlemeler yapılması
söylenmiş. Forumlarda da arattım ama sonuca ulasamadım. Bu maili yazmadan
once Pardus2007 ile kurulu gelen tum player ları kullandım. Amarok harika.
her yonuyle harika. Kaliteli ses alıyorum fakat 4 yerine 2 hoparlorden
alıyorum.

Yaptıgım işlemleri sırlamak istiyorum:
* Alsa mixer ile tüm ayarlar tamam hoparlor sistemi 4 kanal olarak
ayarlandı.
* Kmix ile kontrol ettim hersey yolunda surround u shared olarak seçtim.
* Amarok programında motoru 4.0 ses çıkışı olarak yapılandırdım.
* "speaker-test -c8 -Dplug:surround40" komutunu çalıştırdım ve 4 hoparlorden
ayrı ayrı ses aldım.

Bu sartlar altında Pardus2007 de onboard ses kartım ve 4.1 ses sistemim ile
mp3 dinleyebilme imkanım var mı? veya 4 hoparlorden de ses verebilen bir mp3
calma programı var mı?

ilginize tesekkurler. iyi gunler...