[Pardus-kullanicilari] GeForce FX 5200 cözünürlük sorunu

selim ok selimok at gmail.com
8 Oca 2007 Pzt 11:54:46 EET

Yazdiklarimin üzerinden uzun zaman gecti biliyorum ama sorunu ancak
cözebildim ve sorunun kaynaginin aslinda kablo oldugunu anladim. Ben garanti
olsun diye DVI kablosunu kullandim, mantik olarak dijital veri aktarim yolu
donanimlar icin daha iyidir diye düsünmüstüm, ancak yanilmisim. DVI
üzerinden nedense ekran ve ekran karti birbirleri ile dogru
haberlesemiyorlar. Epey bir süre /var/log/Xorg.0.log dosyasini inceledim,
acilis sirasinda ne yaptigini neden hata oldugunu filan. Sonra anladim ki
bir iletisim sorunu var. Cünkü oradaki mesajlarda sanki ekran karti degilde
ekran bu cözünürlügü desteklemiyormus gibi veriyor hatalari.
http://www.sorgonet.com/linux/nv-online/help.html adresinde
xorg.confdosyasindaki parametrelerin anlamlarini okurken, bazi
monitörlerin kendi
bilgileri hakkinda yalan söyleyebildigini anladim. Ve aklima son care olarak
DVI kablosunu cikarip Analog D-Sub kablosunu taktim. Ilk actigimda hersey
düzeldi :) Birkac frekans ayarindan sonra su anda gayet iyi :) Tabi 2 hafta
boyunca yatay gerilmis görüntüleri görmeye alisan gözüm, artik normal
yazilari dikey gerilmis gibi görmeye basladi. Simdi oda düzeliyor yavas
yavas :)
Yardimi dokunan herkese cok tesekkür ediyorum.

Iyi calismalar,
Selim

31.12.2006 tarihinde yılmaz bilgili <liste at yilmazbilgili.com> yazmış: