[Pardus-kullanicilari] Ağ yönetim programı

Eyüp Ersan eyupersan at gmail.com
6 Oca 2007 Cmt 00:04:22 EET

Bu konuda fazla karamsar olmayın...MEB, çeşitli projeler (Uzaktan
Öğretmen eğitimi, Intel Gelecek için Eğitim, v.b) sebebiyle
Microsoft ile içli dışlı olsa da,  son aylarda çeşitli yarışmalar ve
projeler (Modüler eğitim sistemi, Proje tabanlı beceri yarışması, Web
tabanlı proje yarışması v.b) ile müfredata esneklik getirmiştir..MEB
müfettişleri  neyi işlediğinizden çok nasıl işlediğiniz üzerinde
durmaktadırlar..Windows yerine
pekala alternatif olarak PARDUS, MS Office yerine Open Office
işleyebilirsiniz...Müfredatlarda MS Yazılımlarının olmasının sebebi,
bugüne kadar
alternatif sistemlerin (en azından ülkemiz için) yaygınlaşmamasını ve
Üniversitelerdeki Bilgisayar bölümlerinin ezici çoğunluğunda (Özellikle
Teknik Eğitim Fakülteleri' nin Bilgisayar Öğretmenliği ve Eğitim
Fakültelerinin Bilgi Teknolojileri Öğretmenliği bölümlerinde) Microsoft
ağırlıklı sistemlerin
öğretilmesidir..Günümüzde bu okullardan mezun olan genç öğretmenlerin
bir çoğu maalesef alternatif seçenekleri öğrenmeden, görmeden mezun oluyor..

Hiç merak etmeyiniz, Müfettişlere Pardus'umuzun Tübitak tarafından
geliştirildiğini, Ulusal olduğunu, daha güvenli olduğunu, Open Office dahil
bir çok yazılıma milyonlarca dolar lisans ödenmiyeceğini uygun bir dil
ve üslup ile anlatırsanız sizinle gurur bile duyacaklardır..
(Ben şu an okulumdaki 15 bilgisayara alternatif olarak Pardus ve Open
Office kurup öğrencilerin tepkilerini ve geri dönüşlerini alacağım..Eğer
sonuç başarılı ve olumlu olursa MEB'lığına bunu rapor olarak ta
bildirmeyi düşünüyorum..)

Eyüp Ersan SÜLÜN
MEB Eğitici Bilgisayar Formatörü
Elektronik Teknik Öğretmeni..