[Pardus-kullanicilari] beryl ve başlık çubuğu; kurulu olmayan ama menüde duran program

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
5 Oca 2007 Cum 13:41:00 EET

05.01.2007 tarihinde Necmettin Begiter <necmettin.begiter at gmail.com> yazmış:

> 1. Beryl'i indirip kurduktan sonra, varsayılan düğmeleri ve renkleri
> sevmediğim için değiştirmeye çalışırken, pencerelerin başlık çubupu
> kayboldu. Ne yaptıysam geri getiremedim. Her ne kadar başlık çubuğu olmadan
> ekran alanı büyüse de, pencere başlığının ve pencere düğmelerinin orada
> olmasını tercih ederim, çünkü çoğunlukla aynı anda bir sürü pencere açık
> oluyor. Kullanıcı dizinimdeki .beryl dizinini silmeden o başlık çubuğunu
> geri getirmenin bir yolu var mı?

bu konu berylden çok emerald  ile alakalıdır(pencere dekoratörü). ev
dizinindeki  .emerald klasörünü silmek bir çözüm olabilir.
bende aynı problem çıkınca  düzelmişmiydi hatırlamıyorum o sırada sitemi
tekrar kurmuştum.

ikinci bir yol ise kaynak kodları svnden indirirken komutun sonundaki
"beryl" kısmını değiştirin. mesela "beryl2" yapın.
daha sonra o dizine girip "./makeall" komutunu verin. sonra eski beryl
klasörünü silip bunu beryl şekline dönüştürebilirsiniz.

2. Knights'ı (satranç oyunu) kurduktan bir süre sonra kaldırdım, ancak
> Knights kısayolu duruyor (her ne kadar tıklayınca birşey yapmasa da).
> kappfinder menüde olmayan programları yerleştirmek için kullanılıyor, ama
> menüde olan ama kurulu olmayanları kaldırmak için hangi komutu
> kullanmalıyım? (Knights programı halâ yeni uygulamalar kısmında duruyor)

programı sağ tıklayın  "öğeyi düzenle" seçeneğinde "sil" kısmını bulursunuz
artık :-)

kolay gelsin...