[Pardus-kullanicilari] masaustundeki sistem ve diger sorunlar

selim ok selimok at gmail.com
28 Şub 2007 Çar 09:50:29 EET

2007/2/28, Orhan Polat <orhanpolat at gmail.com>:

> [...]
> de hda5 i secip altta cikan kisimda dosya sistemini fat 16/32 olarak sectim.
> Fakat
>
> "auto,users,umask=000,nls=utf8"
> bu kismin da sanki degismesi gerekiyor gibi gelmisti bana. onun yerine ne
> yazacagimi bilmedigimden degistirmeden kaydettim. Suan sizin dediginiz
> "utf8,codepage=850,dmask=000,fmask=111"
> kismi yazinca duzeldi(gibi)..Kesin konusmak istemiyorum cunku tekrar
> baslatinca yine eski durumuna gelmesinden endiseliyim:) zira bu tur hatalar
> cok oluyor bana. Suan mount sorunum cozuldu(gibi) tesekkurler ilgilendigin

Eger cözüldüyse büyük olasilikla yeniden baslatinca da sorun cikmamasi
gerek, cünkü fstab dosyasi bu olaylardan sorumlu ve bu dosyayi ancak sen
degistirebilirsin, ya elle dogrudan yada baska bir uygulama ile dolayli
olarak. Umarim düzgün calismaya devam eder.

Peki bu guncelleme yapinca bazi programlarin silinmesi bir tek bende mi
> oluyor?

Evet bu normal bir durum degil. Burda aklima gelen su, belki pisi
veritabaninda bir  bozulma olmus olabilir, bu durumda pisi bazi
uygulamalarin yüklü olmadigini düsünüyor olabilir. Tabi gercekte nasil
ortadan kalkiyor ona bir fikir üretebilmis degilim.
Veritabanini düzeltmek icin sunu deneyebilirsiniz.
-alt + f2 'ye basin
-acilan pencerede komut kisimina konsole yazin.
-konsol'da sudo pisi rdb komutunu verin ve sifre sordugunda kullanici
sifrenizi girin.
Bundan sonra bir süre veritabanini tekrar olusturacak. Bir sonraki
güncellemelere kadar bekleyip kaybolan bir uygulama olup olmadigina bakin.
Sorun devam ederse akliniza gelen tüm ilgili olabilecek detaylarla birlikte
(ancak baska sorunlari karistirmadan) hata.pardus.org.tr  adresine girip bir
hata kaydi acin. Gelistiriciler bu konuda size daha iyi yardimci olacaktir.

Umarim yardimci olabilmisimdir,
Iyi calismalar,
Selim