[Pardus-kullanicilari] Öneri ==> Pardus nasıl yaygınlaşır?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
21 Şub 2007 Çar 16:09:25 EET

 Merhaba,

21 Şub 2007 Çar 15:33 tarihinde, Mehmet Selim İmre şunları yazmıştı:
> şirketler ve şirketlerin bilişim alışverişi yaptığı firmalar sanki linux
> veya pardus yokmuş gibi, herşey windows'muş gibi davranıyorlar.

 Bugün ülkemizde adı duyulmuş yazılım firmalarının yazılımlarını Pardus ve
beraberinde getirdiği teknolojilerle üretebilecek birikimde olduğunu
düşünüyorum. Ancak firmalar böyle bir çalışmaya kaynak ayırma kararını (doğal
olarak) kendi çıkarları doğrultusunda belirler, bu kararları da etkileyecek
en önemli etmenlerden biri de müşterilerinden gelen taleptir.

 Pek çok "X yazılımı Pardus'da çalışsa ne de güzel olurdu" cümlesine İnternet
üzerinde rastlıyorum ancak bu mesajlar o yazılımı üreten kişi/kurumlara
iletilmiyor. Mevcut talepten haberdar olmayan firmalar da bu konuda çalışma
yapma ihtiyacı duymayabiliyor.

 Bu konuda yapılabilecek en doğru hareket, ilgili firmanın yazılımlarını şu
anda başka bir işletim sisteminde kullanıyor olsanız bile, "geleceği
düşünerek", firma yetkililerinden ücretini ödediğiniz yazılımların Pardus
üzerinde de çalışmasını talep etmektir. Yeterli talep oluştuğunda bu
firmaların kullanıcılarının isteklerini göz ardı edeceğini hiç zannetmiyorum.