[Pardus-kullanicilari] 800x600.60Hz tarama

Yılmaz DARCAN darcany at gmail.com
19 Şub 2007 Pzt 13:51:33 EET

Merhabalar ben iyi bir windows kullanıcısıyım,Pardusu uzun zamandır takip
ediyorum ve kullanmayı çok istiyorum.2007 Pardus'u yükledim ekran
taramasının 800x600 60Hz dışında tama seçeneğinin olmadığını görünce Ekran
kartımın driverini yüklemek istedim.Hem ati'nin sitesinden indirdim hemde
pardusu güncelleyerek indirdim.Sitede ne yapmam gerektiğini araştırdım ve
Ati ekran kartı sürücülerini yükleme bölümünde yazan "xorg.config"dosyasındaki
değişiklikleri yaptım(gerçi orada 3D için tarif vardı bendede olduğu için
uyguladım)
[xorg.conf dosyasında *Section "Device"* altında, *Driver ati* yazan yerleri
*fglrx* şeklinde değiştirin:
   Screen 0
   Identifier "VideoCard0"
   Driver     *"fglrx"*
   VendorName "ATI Technologies Inc"
   BoardName  "Radeon R350 [Radeon 9800 Pro] (Secondary)"
   # BusID      "PCI:02:00:1"
EndSection

Section "Device"
   Screen 1
   Identifier "VideoCard1"
   Driver     *"fglrx"*
   VendorName "ATI Technologies Inc"
   BoardName  "Radeon R350 [Radeon 9800 Pro]"
   # BusID      "PCI:02:00:0"
EndSection

Ayrıca *Section "Screen"* altında *DefaultDepth* ve *Depth* değerlerini 24
olarak değiştirin:

Section "Screen"
   Identifier "Screen0"
   Device     "VideoCard0"
   Monitor    "Monitor0"
   DefaultDepth *24*
   Subsection "Display"
       Depth    *24                         ]aynen uyguladım.Ayrıca
Models kısmındaki yerde bende"1280x1024"ve"1024x768"yoktu bunlarıda
ekledim.*
       [Modes    "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"]

KDE yi yeniden başlattım ekran 1280x1024 olarak açıldı 1024x768 e ayarladım.

Buraya kadar normaldi fakat firefox ve bazı uygulamaların
çalışmadığını gördüm.Bilgisayarı baştan başlattım.

Sorun şu artk oturum açamıyorum açılır gibi oluyar tekrar oturum açma
sayfasına geri dönüyor.

Yardımcı olursanız sevinirim.(Biraz uzun oldu  detaylı yazmak istedim.)