[Pardus-kullanicilari] Pardus kurulum sorunu

Talha Yalta talhayalta at gmail.com
16 Şub 2007 Cum 22:37:19 EET

Gelisme var Onur Bey :-) Ama tam cozum olamadi. Son durum soyle:

Option "MonitorLayout" "A,B" satirini ekleyip birkac kombinasyon
denedim. Sonunda

"MonitorLayout" "LVDS,B"
seklinde girince artik ekran kendiliginden aciliyor :-) Sadece bu bile
beni her acilista fn+F10 yapmaktan kurtardi.

Yalniz:

1)- "B" yazan 2. bolume OFF, LVDS,CRT veya TMDS demek hicbir sey farkettirmiyor.
2)- Simdi fn+F10 yapinca ekran modu degismemekle birlikte bayagi
titremeye basliyor
3)- tekrar fn+F10 yapmak birsey degistirmiyor, ekran 1280x800 ve
titremeye devam ediyor
4- ctrl+alt+del yapinca veya TASMA-->Cevre Birimlerinden ekran modunu
degistirnce titreme duzeliyor.

Hadi bunlar neyse de asil xmoto gibi bir oyunu baslatinca:
1)- Oyun baslamiyor ve KDE'ye donuyor
2)- Ama ekran cozunurlugu diyelim 1024x768 veya 800x600 oluyor
3)- Fakat desktop hala 1280x800. Goruntu var fakat masaustu ekrana sigmiyor
4)- Yine Tasmadan ekran modu eski haline getirilebiliyor.
5)- Yani oyunlar hala calismiyor.

Ayrica siz "goruntuyu CRT'ye aliyordu" deyince dikkatimi cekti. Bir de
soyle bir durum var:

1)- fn+F10 tusu (Dikdortgen icinde yukari asagi ok) haricinde benim
disustu bilgisayrda bir de fn+F12 tusu var ve bu da bir monitor
seklinde.
2)- Bu kombinasyonu kullaninca ekran karariyor, arkada koyu gri
tonlarinda karmasik bir golgeler cizirdiyor ama fare imleci normal net
bir sekilde ekranda.
3)- Bu durumdan kurtulmanin tek yolu ctrl+alt+delete.

Bir de siz Bios guncellemesi deyince buna duruma da baktim:

1)- Makina Intel Centrino
2)- Bilgisayar acilsta ekrana American Megatrends logosu geliyor.
Asagida bir yerlerde uzun bir referenas numarasi var ve numaranin
icinde "Alvisio" kelimesi geciyor.
3)- Bios ekraninda "Bios Date: 11/07/2005" gorunuyor. Yani Bios
guncelleme zamani gelmis galiba
4)- Ama bu islemi hic yapmadim ve bilemiyorum. Google'dan aradim ama
bios dosyasini indirebilecegim bir yer bulamadim. Bu is kolay midir?
Standart bir yolu var midir?

Son olarak xorg.conf dosyasinin son hali soyle: http://rafb.net/p/w0Kd9Y22.html

Su durum bile oncesine gore cok iyi ama biraz daha ugrasilsa tam
sonuca ulasilabilecek gibi. Ne dersiniz? Cok tesekkurler.

Iyi calismalar
Talha

--
"A positive attitude may not solve all your problems, but it will
annoy enough people to make it worth the effort." - Herm Allbright